|
|
|
|---|---|
|
tjena har lite problem med att min bil dricker vatten och blandar lite vatten med oljan och misstänker starkt att toppen är sprucken.... och toppen är planad och topppackningen är ny. så då kan de bara vara toppen som är sprucken. så till frågan går de att laga? tex kanske få de svetsat eller liknande eller är de bara att bita i de sura äpplet och punga ut några tusen på en ny topp? | |
|
Det är nog bättre att skaffa en hel topp,det är inte lätt att svetsa i gamla Bmw toppar.Även om det går så lär det bli billigare att hitta en på annons..Eller skroten?? hjorten |
|
|
Toppen sprack på min gamla 518 (M10). Dock så var den sprickan bara en brottanvisning så det behövde inte åtgärdas. Killen som planade sa dock att om den tar vatten/olja (om sprickan är liten) ändå så kan man prova knacka in en sidan på sprickan med ett fint dorn och sedan försöka knacka över den andra kanten på sprickan så att godsen överlappar varandra och tätar. Han sa att det var pillrigt som f*n och svårt att få det bra men det är ju bara lite jobb, mkt sparade pengar om det fungerar. Firman i fråga motorenoverar mkt gamla v8or och så, så det är väl ett gammalt fulknep. Värt att prova kanske om du har konstaterat en spricka i toppen. |
|
|
Låter billigare med en ny (beg) topp. Men seriösa motortrimmare kan ju visst laga toppar, de lägger ju på och tar av material till vardags. Flyttar ventiler, stift och rätar upp kanaler. (nu pratar jag inte bara portning) |
|
Paap Reeder |
...Aerosvets i Bromma svetsade ihop en spricka - sitter i regel emllan avgas-insugsventilen - på min gamla E3 någon gång i forntiden. Svets + nya säten bidde lika dyrt som att skaffa en beg topp. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.