|
|
|
|---|---|
svardska |
Bättre vinterbil har jag aldrig haft, saknar den nu när det är snöruskväder, stor stadig och trygg. Nu blir det att nöja sig med MB och länsbussarna. |
|
Hejsan Svardska! Kul att höra från dig igen,håller med dig ang saknaden av di 12.Åker omkring i en 740 e38 och det känns bara trögt och osmidigt utan spänst,helt enkelt tråkigt. Frågan är:Var hittar man en driftsäker 750 e32 idag utan att meka ihjäl sig,skulle vara beredd att betala bra för en riktigt skött sådan. Mvh Dic. |
|
|
".Åker omkring i en 740 e38 och det känns bara trögt och osmidigt utan spänst,helt enkelt tråkigt." Vissa lider stort hör jag! :D //Magnus |
|
|
He-he Även jag har tillbringat en tid i mitt liv med att åka V8. Placerad såväl i MB 500 Sl. Porsche 928, Ford Mustang, Audi V8 och BMW 740. Ingen kom dock i närheten av känslan av att starta upp och framföra en V12:a!! Jag förstår dig Svardska och hoppas du snart hamnar i en "dussinbil" igen. Gott nytt år!! Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Glömde bort tiden i min BMW 840 som kändes ungefär lika urvattnat som de andra bilarna med för få cylindrar;) Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Dic skrev....Frågan är:Var hittar man en driftsäker 750 e32 idag utan att meka ihjäl sig,skulle vara beredd att betala bra för en riktigt skött sådan. Mvh Dic. ja det finns en i Leksand,allt är till salu till rätt pris :-D Länk |
|
|
Känner igen mig, Sitter och åker V8 e38. Livet har inte varit riktigt bra efter det att dom stal Vinkel 12an för mig. /Pontus |
|
svardska |
Harry Haffa tog mitt kkort nu igen så det blir länsbussarna ett tag framöver. suck. |
|
Vafalls!1 Var det möjligtvis Lindeman Mercan du framförde lite hastigt? Mvh Dic |
|
|
Dic: Köp denna!!! Det är den ABSOLUT finaste o mest korrekta original 750 jag sett! Jag har ägt den, så jag vet... Maskinen är en tokservad pärla!!! Jag känner, o har kontakt, fortfarande, med ursprungsägaren...vagnen är ett Svensksålt "smycke" :-) Länk BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK: Tack för tipset,är ute efter originalkänslan, Mvh Dic |
|
|
Dic: Originaluppsättningen 415 TRX finns kvar...i Västerås. Fälgarna är "skiiitfina"! Jag fick inte med dem, då vi gjorde upp, tyvärr... Däcken är väl sådär, men skall det vara original så skall det... ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hej ! Utan att annonsera jag måste nog tyvärr skiljas från min älskling.............. 750ILA -88:a (PML 895) fint skick tyvärr ej perfekt men vilken e 32 är det ???? Zalmondorro |
|
svardska |
hej dic! Nej tyvärr så var mb´n oskyldig i detta fall. det var "JONNY"som var med! du vet vår kompis Jonny Walker, skulle bara åka ner till sjön 300m och där stod dom.....typiskt eller hur. blev inge fiskat den dan. shit happens, men man blir lite hillabilly influerad när man bor i urskogen |
|
Hejsan! JONNY är den mest kända varuprofilen i världen,en liten anekdot från min tid som global hände när jag befann mig på en liten ö utanför Fidji tillhörandes en korallkedja vid namn Yassawas. Det fanns 16 innevånare och en av dom var säkert 90+ ,ganska sur och otrevlig.Nämnas bör att det fanns inte gott om mat eller dylikt så det var en daglig kamp med harpun och nät,giftiga fiskar och en obehagligt stor mängd haj och murenor så hungern var ständigt närvarande. Efter ca en månad så blev jag hembjuden till den sure och otrevliga på "snacks". Visade sig att snacksen bestod av just JONNY,han hade säkert tre lådor så nånstans i det sociala pratet kom frågan upp gällande förekomsten av "snacks" typ nötter eller nåt,svaret blev:this is it och öppnade en flaska till. Take care Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.