|
|
|
|---|---|
|
Vad är ett lämpligt pris på en 325:a E30 från -90. Den är svensksåld, gått ca 15000 mil. Väldigt fräsch i övrigt! Original förutom fälgar. Jag har en polare som har tänkt sälja, är 35.000 för mycket?? Är lite sugen på att köpa den. | |
| Ja det är duktigt för mycket. Du får en stabil E36a för pengarna. | |
|
25 000:- max å då ska den va jäkligt fin... som bayerische sa du får en e36:a 325:a för de pengarna... Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Hejsan! En riktigt fin E30 med vettiga mil får man betala för typ 30-40000kr En risig ca10-15000kr, men som vi alla vet så kostar en gammal bil att renovera och då sticker pengarna i väg snabbt. E30 Cabarna är ju givetvis dyrare, man kan säga att man får betala efter skick osv. En E36 är en nyare modell och är ju bättre i de flesta punkter, men enligt mig så tycker jag nog att E30 är busigare att köra....... Det är bara du själv som kan bestämma hur mycket du skall betala för bilen, men givetvis skall man ej överbetala för någon gång skall du själv sälja bilen. Lycka till och kolla de klassiska felen!! |
|
|
Runt 30' är inte orimligt om bilen är fin och klarat sig bra från rosten. Svårt att värdera en så pass gammal bil utan att ha sett den. Skicket kan variera enorm. Visst kan man få en e36 för samma pengar men det är inte riktigt samma typ av bil. Fina e30, speciellt 325 och 318is börjar bli ganska åtråvärda entusiastbilar. e36 är en bättre bil på de flesta punkter men inte alls lika rolig. Racerbilen: Länk |
|
|
Lidas; 40 lax för en e30? Då får det tamejfan vara guldfälgar på den. =) Allvarligt talat.. 40 tusen.... Dej ska man sälja bil till! =) |
|
|
Bayerishe Jag skrev 30- 40000kr och där får man nog bedömma själv. Vad skulle du betala för en E30 325- 90 Sv. såld, 7500mil med stora M-pkt fin fin stereo och 8* 16" BBS splitt........ En bil i utställningsskick alltså får man casha för Men skit samma köp vad ni vill |
|
| Lidas har helt rätt. De ligger mycket högt i pris! | |
|
Lidas och BjörnB har rätt. E30 rasar inte mer i pris. Inom kort kommer E36 vara billigare att köpa än E30... gällandes de mer populära modellerna såsom 325i, 318is och 320im. E36 är bättre på det mesta, men som tidigare konstaterat inte alls lika skoj, och inte med samma entusiastvärde som en E30. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.