|
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
Vågar man köpa den M5an? |
| Prova att formulera dig lite sakligare och utförligare samt att referera till vilken specifik vagn du syftar på så blir det aningens enklare att uttala sig. | |
|
Tyckte det var relativt enkelt och snabbt formulerat. En M5a med 8st ägare sen 97. Tycker det låter lite alarmerande. Mer än en och en halv ägare per år låter konstigt. Finns risk att en och annan service har hoppats över och att man kört skiten ur bilen och sålt den vidare. Men kolla skicket, dokumentationen och mtesta. Känns allt bra så varför inte. |
|
|
En väldig massa ägare behöver ju inte nödvändigtvis inte vara så himla farligt. Hade själv en E30 325 -90 som hade 7 ägare innan jag köpte den 1994. Det var en leasingbil från början så det var samma snubbe som haft den men det var 6 olika finansbolag som ägt den. Sedan en bilhandlare. Så kolla utdraget, är det 8 privatpersoner skulle jag nog inte vara så bra men att bara gå på antalet ägare utan att kolla vilka är rätt trubbigt. |
|
netsix |
I och med att bilhandlare och finansbolag registreras som ägare så kan det ju bara vara 4 brukare av bilen. Av dom så kanske det är 2 som sålt bilen snabbt för att dom kom underfund med att dom inte hade råd. M5 är ju inte de billigaste att försäkra. Men beställ ett fullständigt utdrag från bilregistret med de tidigare ägarna så ser du vad det är för filurer. /netsix |
Asken för din skull, en 89a med 20500 mil på mätaren och s-bok. Citerar ägaren i mailet... "Bilen har varit i min ägo sedan September 2000 och har inte vållat mig några problem. Den besiktigades i Maj förra året utan anmärkning. Den går mycket bra (3.6L 315HK). Jäkligt fräsch inredning, ej sliten eller sönder, mocka/tyg. Ej rökt i. När jag köpte den så bytte jag framdämparna till ett par Bilstein Sprint som är skönt hårda. Jag lagade även "nivåregleringen" som läckte olja så det är också fräscht. Den har den stora färddatorn och stora klimatanläggningen. Det är även nya däck runt om som jag köpte när jag köpte den. Fram=235/40, Bak=255/40. Dessa sitter på lite slitna Borbet fälgar. Fram=17x8.5" Bak=17x10". Om du vill så kan även en Kenwood MiniDisc och 12" baslåda med slutsteg ingå. Däremot så är det lite småtråkigheter, därav priset. Fjädern till bältesrullen på förarsidan är lite slapp så man kan få hjälpa till lite med att få in bältet. Spruken framruta är det också men sprickan "vandrar" inte och den är inte i synfältet så det blir ingen anmärkning på besiktningen för det. Sedan har C-låset i passagerardörren lagt av men det var så när jag köpte den. Sedan står det i infodisplayen varje gång man sätter på eller stänger av bilen att man skall kolla kylvattnet, detta stämmer inte då det är tillräckligt i behållaren. Jag tror att det har blivit någon form av baksug så att den reagerar på detta. Sedan är det rosten som jag nämnde i annonsen, det är inte så snyggt men är man lite händig så tror jag att man kan fixa det rätt så lätt. En grej till, det finns tyvärr inga vinterdäck till den men som vintrarna är här i XXX så kan man iallafall köra bilen 350 dagar om året ändå." Begärt pris 65 000 |
|
jag kan säga så här jag köpte en m5.3.6 imp,,1 ägaren var då firman jag köpte den av. 2 ägaren jag.. 3 ägaren en bekant för försäkringen på mig kostade 4600 i mån lite mycket tyckte jag så bilen skrevs över på en bekant..priset blev då 1000kr i mån helt plötsligt.. hade bilen ungefär 11 mån blev sugen på en 3.8 istället.... så det blev en 4 ägare på mindre än ett år... Men bilen var det inget fel på 23000mil s bok all service kanske nån rost fläck men men som sagt kolla vilka som ägt bilen.. och fråga gamla ägarna om det går... om du e osäker... |
|
|
Bemwee: Åk till Tyskland i stället. Där kan du köpa en tipptopp 89 för ca 55.000:- Inreggad i sverige, med alla kostnader så som resa uppehälle (om du är trött) sidoblink, vägning, regbesiknig, skrotavgift.... blir mindre än 65.000:- 3,6 l står inte högt i kurs hos tyskarna. Handla den hos en BMW handlare. Kan rekomendera Tieman BMW i Bunde. Han säljer även garantier till dom bilar han fått till baka som han sålt nya, och således servat hela tiden. 2 års total garanti= 500dm |
|
Mmm det låter lockande att importera själv. Men jag är jävligt lat av mig, tycker sånt är jobbigt hehe. Tycker man borde hitta M5or eller Alpina B10s till bra priser här i Sverige med tanke på utbudet... |
|
-:BeeMWe:- Du kan ju alltid anlita mig att hämta den och regga klart den. |
|
|
BMWEE: När bilen är såpass gammal spelar antalet ägare eller milen den största rollen utan skicket som sägs här. Jag försöker gå på känsla vid äldre bilar. Om den känns bra i de små detaljerna så köp på, felas även de större detaljerna så välj en annan bil, vilket verkar vara fallet här... Vis av egen erfarenhet så M5 kostar tunga pengar att driva och ännu tyngre pengar att reparera så se till att ha ett antal tusenlappar över när du köp bilen för oförutsedda kostnader:) Good luck Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Asken: du ville tydligen få tommare plånbok, med tanke på att du skaffade två extra cyllar... :) |
|
|
BetioBiturbotrenittiofyra: Jag gjorde mig just av med 6cyl så 14 blev åtta, det gjorde mirakel för plånboken:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
B10Biturbo394: Vad tar du för det? har hittat en M5a jag vill ha från norra Tyskland. |
|
Hej -:BeeMWe:-! Har en M5 -89 som du kanske är sugen på?? Finns på BMW börsen. Bilen finns i Blekinge. Och jag kan garantera att den är i EXTREMT bra skick! Du kan ju maila om du är intress. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.