|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 316i -91 e36 Drar väldigt mycket bensin. På en fulltank (60l) så kan jag i princip åka ca 45mil, då börjar bensin mätaren att lysa. Har kollat flödet i bensinpumpen och märkte att den pumpar på rejält mycket mer bensin än vad den ska. Har även bytt lambdasond, tändkablar, bränslefilter, stift, kamaxel, vippor mm. Så det borde inte vara något av det som spökar. Måste jag byta bensinpump, eller går det att ställa in flödet så att det minskar? OBS! Den höga bränsleförbrukningen beror inte på att gasen är i botten hela tiden! MVH/Per | |
|
Tja...Prova att också byta luftfilter,tätt luftfilter ökar förbrukningen i stor utsträckning.. Att bensinpumpen flödar mer än vad motorn behöver s.a.s. är normalt,du har ju en tryckregleringsventil som gör att du har rätt tryck i spridarröret vilket då ger rätt flöde också.. Byt absolut inte bensinpumpen....Bränsletrycksregulatorn KAN däremot vara en smula defekt i "värsta" fall.. Om man misstänker fel där så kan man ta loss bränsleslangen vid t.ex tryckregulatorn och sedan fylla en "burk" och jämföra med en lämplig v-handbok om flödet(mängden) överensstämmer med vad det bör vara när pumpen anses som ok vad gäller just flöde/tidsenhet.. Kolla sedan även trycket på lämpligt vis. Återigen>> det underlättar mycket om du skaffar en v-handbok. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.