AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
956

Headers till E46 328 - erfarenheter?

ka
204
kaell
330xi -01
Är på G att ev. köpa headers till min Z3a 2,8 med kompressor. P.g.a. lite bristfälliga erfarenheter i Z-gänget så kollar jag med 328 E46 (dubbelvanosen) om det är någon som bytt headers / grenrör förut? Samt vilket resultat?

Eftersom min bil har kompressor också så kan jag tänka mig att det är ett litet extra plus just där.

De headers jag tittat på är dessa Länk

har tidigare erfarenheter av märket som är mkt bra, dock kan de behövas planas och lite sånt, men det är det värt med tanke på priset som landar på runt 3000kr i Sverige.

TIPS?

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Har ingen erfarenhet att komma med men söker sådan precis som du, eftersom jag ska köpa headers till min 328 e46. 3000 var ju ett helt otroligt bra pris, det var ju klart intressant. Vad har du handlat för saker av det märket förut?

Min bil: Länk
ka
204
kaell
330xi -01
Har köpt grenrör, downpipe osv till min förra bil, 200SX S14a -99, japanare. Har även importerat endel, så i mina händer har jag säkert haft 10-15st av varje del, och därmed inte upptäckt några större problem med dem. Förutom att man ev. behöver plana någon yta eller så, men priset kompenserar de ju...

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.