|
|
|
|---|---|
|
Jo det är som så här att jag har en bmw 730 IA -87 som fungerar precis som den ska dom första 30 sek efter man har startat den men sedan försvinner effekt och bilen årkar knappt dra fram??? varför detta?? å vad gör det??? någon som vet vad det kan var??? när man stänger av den efter att effekten försvunnit å startar den igen när panelen slocknat så fungerar han igen men som sagt i ungefär 30 sek.... MVH michell | |
|
Ok, en dum fråga.. har du antispinn(ASC-knapp i mittkonsolen)? Isåfall borde det gå att stänga av den och köra som vanligt. Antispinnsystrem kan bete sig lite konstiogt med olika omkrets på hjul odyl. Annars kan det vara att den går i limp-home (motor eller låda). Felmeddelanden? Har du check engine lampa som lyser när du vrider på tändningen och slocknar när motorn är igång? Vet inte om det är kabel dragen på din bil, så det bara går att skruva i en lampa ifall du inte har en.. Går ju att testa ta ur instrumentet5 o flytta en lampa o se om den lyser med tändning till.. Svarar den dåligt på gasen när du gasar o står stilla(neutralläge)? I såfall skulle jag tippa på felkoder i motorstyr. Testa rycka batteripolen 15min o testa igen. Hjälper inte det så är det att börja felsöka.. Lycka till! |
|
|
nej den svarar som den ska på gasen i neutalläge! men efter ca 30 till en minute så försvinner allt typ... gör max 40 + att man bara får nudda gasen annars dör den...? + att det kommer missljud från lådan som hörs mer desstu mer jag gasar men det är inte alltid utan bara i bland.... när jag spinner med bilen (på snö) så funkar den mindre asså effekten försvinner mytcket fotare) än om jag låter bli att spinna så det värkar vara något med antispinn men jag har ingen knapp så jag kan inte stänga av det??? hel konstigt... MVH Michell |
|
|
om du alltså lägger den i neutral när den går så där dåligt, funkar den som den ska då, dvs att den varvar upp som den ska å låter bra? |
|
|
Du har nog inte antispinn på den bilen. Jag skulle tippa på att den har problem med bränsletillförseln. Igensatt filter eller trasig soppapump. Får den för lite soppa så brukar det gå bra att varva utan belastning, men så fort man försöker köra så storknar bilen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
jonaz_6 bilen funkar perfekt dom första minuterna men sen segar den sig å gör bara ca 4500 varv och drar knapp sig fram men när den funkar går den skit bra... sen stänger man av den å väntar i någon minut sen funkar den igen fast tyvärr bara i några minuter... lådar låter konstigt när han väl segar också låter som ett skrapande ljud fast det är bara när han segar inte annars..?? J.Dredd jag har byt både filter å pump så det är nytt på den och det är skumt för står jag med denutan växel i varvar han bra hela tiden fast jag kan bara köra i några minuter sen börjar han... det är det som är det konstiga att jag stänger av han, efter någon minut fungerar han igen??? + att lådan börjar låta precis innan han segar ihopp. jag vet inte om det är anti spinn system på den men |
|
|
hmmm...låter lite illavarslande det där med lådan... nu är jag absolut ingen expert på automatlådor men det låter ju uppenbarligen som att det är den som går trögt typ!? kanske oljan i den som inte går runt som den ska? har du kollat så du har rätt oljenivå på lådan å vilken färg den har? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.