AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.187

Hur kan skinnet se ut så här?

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Länk
3:e bilden. Uttagen för 1,5 år sedan, 1500 mil enligt utsago.
Det utseendet på förarstolen hade jag ratat direkt på en bil som gått 8000 mil, hade direkt förutsatt att den var skruvad.
Min 99:a med 11000 mil är mindre skrynklig, den är dessutom med komfortstolar som jag tycker håller formen sämre än sportstolarna.
Verkar vara svårt att ha stolarna som någon indikator?
to
319
tobmag
525iT -03
Du har alldrig ägt ett par skinnskor va?

Vi som är lite "stadiga" och kanske en varm sommar (svettig ända) så nog ändrar sig skinnet allt, konstigt vore det annars.

Tobmag
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Länk så såg stolarna i vår E39 ut efter ca 6000 mil och vi hade ägt bilen sedan den var ny så den var definitivt inte mätarskruvad. Det som jag tror sliter mycket på skinnet är att man kliver ut och in ur bilen väldigt mycket.

Och ja, vår bils skinnklädsel fick den vård som skinnet ska få men precis som tobmag säger så förändras skinnet med tiden...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ser väl rätt normalt ut.

//Player
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kanske bilden är tagen precis efter att någon suttit där. Skinnet tenderar att sträckas tillbaka efter en stund.

//Player
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Min E60 med sportstolar börjar få lätt skrynkling som fotot enl länk efter endast 1500 mil. Förra E39:an hade perfekt skinn efter 13' mil.

Min egen analys är att med E39:ans standardstolar "gled" man in på plats.
Med sportstolarna (samma gäller förmodligen komfortstolar också) så sätter man sig i "gropen" och vrider in kroppen. Då vrids skinnet och vecken bildas.

Jag väger dessutom under 80 kg. (Bäst att tillägga innan kommentarer kommer om detta :) )

/Mats

Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Skinnet skall se ut så där p.g.a att om det är helt sträckt och inte "skrynkligt" så kommer det att bli sprickbildning i lädret efter en tids rumptyngd(inte snyggt).
Peter/halvgute.

:):):):)Iron Maiden:):):):)
Ser helt normalt ut.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej har M skin stola i min o dom ser lite nedsjunkna ut...
Enklaste förklaringer är att skinstolar är inte lika elatsiska som tygstolar o om förra ägaren vägde 150kg så är det inte stolens fel :)

Grabber

ser inget onormalt med dom bilderna? som det redan sagts så är det inte så bra om skinnet är sträckt, då det inte kan töja sig och då spricker istället...

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.