|
|
|
|---|---|
|
Hej Äger en 740 men eftesom det är samma motor och vxl låda som i 540,så ställer jag frågan i detta forum. Jag ska ta ner min vxl låda.Då när jag har den nere så tänkte jag byta koppling,urtrampnings lager,men även packboxen.Är det någon som har gjort det,och har lite tips eller en länk.M62 med 6 vxl är det jag talar om. Vxl lådan låter som en stenkross, är någon som har några erfarenheter av renovering utav vxl låda.Eller goda erfarheter av en firma som renoverar lådor i STHLMS området. Hls Thomas | |
|
Kära M62 ägare Kika på 7 forumet angående 6 vxl för 20000 kr Stämmer dom erfarenheter som jag har fått fram, med era. Som sagt är fortfarande intresserad av tips eller råd angående packbox byte. Någon som har bentley rephandbok att kika i?? Hoppas att Bentley kommer med rephandbok till 7 serien. |
|
Paap Reeder |
Triistar! Det enda jag kan bidraga med äe en bild på min M70 där vevaxeltätningen syns. Kika på min blogg. Ngn M62-ägare kan kanske kommentera om M62 ser lika dan ut. MVH /// Paap R |
|
Tack Paap Ser ganska lika ut som skisserna ifrån OEM, när det gäller M62 Bara att lyfta på den bultade kåpan,eller?? Någon måste väl bytt koppling en 540:ia.Och samtidigt bytt pack box. Jaja på tisdag, så har jag förhoppningvis hunnit med att mekat dit grejorna. Så länge Gott Nytt, BMW år på er |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.