|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, snart är det dags för en beställning av ny bil och tyvärr väntar en pris höjninghos BMW så behöver jag Er info asap: Bilen jag har tänkt är 320DE91 med följande utrustning: Safirsvart 475 Sport stol 481 Advantage Plus ZRA Comfort 7RS M-läder sport läder 710 Förvarnings pkt 493 Xenon pkt 522 Tonade rutor 761 utökat ljud system 576 Har även fått vanliga däck dvs inga RFT för 4000-extra är det något livsnödvändigt som saknas alt ska tas bort? Jag vill inte komma upp i för högt pris då detta är tänkt som firma/privat-bil och tycker inte om höga förmånsvärden, där av utrustnings listan. | |
|
Taklucka? Mvh Jojje |
|
|
Jojje81: Nja har alltid tyckt om det hade det på M3:an men vet inte ifall det är värt det på en firma bil känns som jag måste välja bort något för liknande peng hmm nja. |
|
|
Shadowline är alltid snyggt, men det kanske ingår i något paket som du skrivit ner. mvh |
|
| Prishöjning på BMW, det låter inte bra. Jag skall också beställa en bil inom kort. Har du någon mer info om prishöjningen? | |
|
Nockenwelle: Det verkar vara lite olika beronde på vilken bil du tänke beställa antar att du är inne på 325:)) 320d skulle stiga med 3-5tk kanske inte så mycket men förmånsvärdet ökar inte bra.... Ps. mycket bra inlägg på skalman mera sånt |
|
| Jag hade tänkt välja en 330i E90. Vet du om prisändringarna beror på valutakursrörelser? | |
|
Nockenwelle: Ställde inte den frågan men om man tittar på Euro kursens utveckling detta år är din analys inte fel. Vad mera kan saknas på min ev beställning? |
|
|
Jag hade skippat tonade rutor och lagt till Shadowline, alt 17". I övrigt är det bara att handla :) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Farthållare e ju rätt bra å ha annars.. Mvh Jojje |
|
|
Kalle Hansen: Varför skippa tonade rutor och ta shadowline? enligt listan så finns inte svarta lister i högglans runt fönster inte med som tillval för 320D |
|
|
Starre: Förvarnings pkt 493? Vad varnar den för?! ;) Har du beställt 997 Unfallfrei? När jag kikade på samma modell så valde jag panoramglasluckan för 14.900:- Det kommer mer och mer sånt vilket säkert är ett plus om 3år + att det är jäkligt mysigt, inte sant Starre (syftar på X-trailen som har samma storlek på glaslucka)? Både merca, Audi, Nissan, BMW har panoramaglasluckor idag som tillval. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Jag tycker en N52B30 motor saknas :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
STEPHAN: 14900:- är det verkligen värt det med tanke på ett bra mkt högre förmånsvärde? wendtan: Hö hö hö |
|
|
Skippa inte tonade rutor bak - de är perfekta i toningen! (mycket snyggt på en svart bil dessutom!) Kromad avgasrörsförlängare har jag valt. (finns officiellt inte till touring, men finns till sedan och de har exakt likadana avgasrör...) Laddbar lampa i handskfacket hör till - kostar inte så många kronor! Låsbara hjulbultar likaså. Last/repskydd på ovansidan av bakre kofångaren är en annan praktisk pryl... Fabriksmonterad dragkrok är smidigt och praktiskt (fälls in så den inte syns alls och då ingår ett stabiliseringssystem för bakvagnen som skall stabilisera körning med släpkärra - har dock inte testat detta ännu) Sportstolarna är ett "måste", de är så mycket bättre än standardstolar. Vilken inredningsfärg har du tänkt dig? Om du väljer "vanliga däck", bör du köpa till M-mobility-punkteringspumpen. Själv valde jag Svart 2 (snyggare än metallic tycker jag och de sparade pengarna la jag på annat) och beige inredning...lite smutskänsligt men ack så snyggt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Last/repskydd finns inte med i min lista??? Dragkrok nja vad valde du? |
|
|
Starre, last/repskydd är nog endast för eftermontering. Art.nr. 51140403597 (transparent) alt. 51140403598 (svart). Jag valde: Komfort pkt. Adv.plus pkt. Xenonlampor. Tonade rutor bak. Sportstolar. Sensatech-klädsel (som är över förväntan i både utseende och känsla). Dragkrok. Svart2 och beige inredning. Eftremonterat: Last/repskydd. Stöldskyddsbultar. Domkraftspaket. M-mobilitypunkteringspump. (har vinterdäck av "standardtyp" och kommer nog att köpa vanliga däck när RFT-däcken är utslitna - har inte kört en meter på sommardäck dock...) Laddbar lampa i handskfacket. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| vita bakljus måste du oxå ha...dem oranga ser ju inte så bra ut :D | |
| Automat. | |
|
Cd-växlare känns som ett måste, jobbigt att byta skivor hela tiden! Keep Your Distance! |
|
|
Personligen tycker jag inte om automat - har testat en 325i och en 320d med automat (E90/E91) och även om 320d kändes betydligt mer harmonisk med automatlådan än 325:an, tycker jag personligen mer om manuell låda. Dock är det en smakfråga och fråga om hur/var man kör - hade jag kört mycket kö-körning i t ex Stockholm, hade frågan kommit i en annan dager. CD-växlare känns lite omodernt, skulle hellre satsa på I-podadapter i handskfacket. Det är smartare och inkräktar inte på bagageutrymmet... Slutpriset för I-pod och adapter är nog ungefär samma som för CD-växlare. Vita blinkers är standard, bak är de nästan helt röda (blinkar dock orange). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.