AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
949

Avgas till Z3 Coupe jmf mot 3-serien?

ka
204
kaell
330xi -01
Funderar på att byta headers på Coupen med kompressor.

Snabb fråga, vad skiljer avgassytemet på Z3an 2,8 jämfört mot en 328? Är det samma headers/grenrör?

estorilmongo, vilka erfarenheter har du med avgasbyte när du hade/har kompressor på din M ?

Tips mottages :D

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
ka
204
kaell
330xi -01
Har hittat billiga ex. på Ebay. Har både sett och testat sådana här kopior tidigare med väldigt bra resultat. Visst, man kanske får plana dem lite och så, men det är det värt med tanke på priset...

Är detta något som skulle kunna passa? Går jag miste om kattarna då? Eller sittor dom efter?

Länk

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Kattarna ska inte vara något problem, de sitter efter grenrören. Jag har läst om en del som mätt upp positiva resultat med de headers som säljs på ebay. Kan vara intresserad av en uppsättning, bara man får dit dem. Det är skittrångt vid fjäderbenet på Z:an.

Mvh Henrik
ka
204
kaell
330xi -01
Hmm.. okej. Är ju helt klart intressant då det nog ger lite mer på min med kompressor jmf mot vanlig sugis.

Priset för dessa är också $250+80 (frakt) vilket blir ungefär 2700kr + ev avgifter som oftast tillkommer. Vilket jag tycker inte alls är så farligt. Om vi dessutom blir några stycken som köper så pressas ju priset ännu mer.

Mekandet tror jag inte är några problem om man plockar bort lite från ovansidan samtidigt som någon annan hand ligger under ifrån. Ska hissa upp bilen och titta närmare på Fredag tänkte jag.

Ingen annan som har erfarenheter som vill dela med sig? :)

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Erfarenheter har jag väl inte direkt, däremot så har jag ett komplett (tror jag) system till z3c 2.8 liggandes hos morsan (har ju inget eget garage). Har aldrig haft det på, utan fick det på köpet (satt Remus på). Det ligger bara i vägen så du kan få ett humant pris om du vill ha'et :-)
Eller var det något mer effektanpassat du var ute efter?

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
ka
204
kaell
330xi -01
Ja, för ett orginal mellan katt och block har jag ju redan ;)

Funderade mest på vad det kommer göra på bilen, speciellt när det är kompressor.

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
ka
204
kaell
330xi -01
Kommer beställa hem några st. se annonser på PowerBörsen.

Priset som är angett är inkl moms i Sverige samt 100-150kr i ränta p.g.a. pengarna jag lägger ut, alltså ej förskottsbetalning. Ville bara få det förklarat, därför priset steg lite. Men fortf. billigt. Vad leverantören säger så är det en kopia på Supersprints headers. Som alltså ersätter katalysatorerna, och alla 4 lambdas kan monteras in utan problem.

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.