|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att sänka min 328Ci Coupe som har sportchassi från fabrik (vad det nu exakt är), SNart sitter även ett m-paket på. Min fråga är att jag vill sänka min bil, har kollat på H&R och de sänker 35fram 15bak. Kommer man märka nån skillnad eller ska man sänka den ännu mer? Är ute efter bättre väghållning och att det ska se snyggt ut. på sommaren sitter de 18". Är h&R bra grejer är nån som rekommenderar nått annat? kom med tips då jag inte kan nått om ämnet.. | |
| Sänkte min med den h&r satsen nu i höstas(35/10), blev ganska nöjd, har oxå 18" på sommaren, å väghållningen blev mycket bättre.. Skillnaden bak blev ju inte så stor, men det blev mycket snyggare... | |
| Jätte snällt om du har bilder du kan länka mig eller maila! | |
| Nån har sänkt sin 40/60? | |
|
Hade mailat bilder men min mail är skum...:/ |
|
|
Min är sänkt 35/15 med 18" fälgar, men jag har 15 mm spacerplattor bak.Länk Länk Så här såg den ut med bara sportchassie Länk BMW CS #5206 |
|
|
Det är H&R runt om på min, och komforten är ungefär som tidigare, min e36:a är sänkt 60/40 och den är rätt stötig, även med 15" vinterdäck. BMW CS #5206 |
|
| christer: inga fler bilder? ursäkta, vinklarna var inte så jätte bra. Känner du stor skillnad på väghållning? | |
|
Med sommardäcken som är 255-35/18 bak och 225-40/18 fram ligger den som klistrad vid vägen, i allafall med min erfarenhet, jag kan ju bara jämföra med andra bilar jag haft. Jag körde en s.k. superstagebana i sommras med BMW-klubben, och där kunde man ju testa bilen vad den gick för, och tiderna blev riktigt bra, med tanke på att det var första gången. Här är några bilder till som jag har tillgängliga.Länk Länk Länk Länk Bilderna i nedförsbacken är något orättvisa, för där ser den lägre ut än vad den är, det var därför jag tog bilderna. BMW CS #5206 |
|
|
Tycker ärligt talat inte att den ser så mycket lägre ut, men det är vad jag bedömer efter bilden bilen står plant, men självklart så ser den riktigt låg ut i nerförsbacken :) Är dte ingen som kan länka mig bilder på en 60/40 sänkning på en coupe? |
|
|
Jag har bilder med 60/40 sänkning på coupe. Men vet inte hur jag ska bära mig åt för länka. Kan jag få din mail adress så kan jag skicka dom till dig? |
|
| det är bara klicka på mitt namn | |
|
Sökt nu en hel på forumet som har med väghållningen att göra och kommit fram till: Man ska inte byta till fjädrar som sänker alltför mycket på orginal dämparna för att orginal fjädrar är anpassade för orginal dämpare. Om man nu vill köpa kompletta satser, vad har man att välja på som är av bra kvalite och inte alltför dyrt ? |
|
|
Från början tyckte ja inte heller att skillnaden va så stor, men personligen tycker jag att väghållningen blev ganska mycket bättre med H&R fjädrarna. Och sen vill man ju kunna komma över höga trottoarer å farthinder utan problem. Annan frontspiler med å jag tror det blir ännu snyggare.. Tror dom kostade 2400 hos forza.se Lycka till! |
|
| Haha crister vafan, grym styling :) | |
| Är det ingen som kan om väghållning här på forumet? Jag ser att folk svarar på värdelösa trådar som upprepas hela tiden men så fort nån behöber hjälp om nått som man inte inte hittar även om man sökt så dör tråden.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.