|
|
|
|---|---|
|
Vilken bil! Hade mer eller mindre bestämt mig för en 325a men ändrade mig till en 330 i sista sekund. Upplevde den mindre motorn i 325 som aningen lugnare med mjukare gång men nu när 330n äntligen är inkörd är jag smått lyrisk. Den har ett helt annat bett, framförallt i de lägre varvtals registren med en härlig spets på topp. Nu är visserligen vinterdäcken på men den går ju loss på 3:an på rak och fin asfalt! Och vilken sång... För de som står i valet och kvalet mellan en 325 och en 330 vill jag påpeka att det skiljer mer än bara 40hk och lite vridmoment. Motorn är av en helt annan karaktär och påminner inte så lite om en äldre M3. Dessutom är bromsarna bra mycket kraftigare än på 325 och utväxlingen är högre. Utrustningsnivån är även den högre och börjar man kryssa i lite utrustning krymper skillnaden i pris mellan dem markant. Enda klagomålet så här långt är att bilen känns otroligt sladdrig och slingrig med vinterhjulen. Skaffade Michelin X-Ice North 225/45 -17" på ACE Dino fälgar och det verkar inte spela någon rull hur mycket luft man än trycker i dom. Körde Audi A4 innan och den kändes mycket stabilare även med Gislaved NortFrost3 som jag tidigare ansett slingriga. Någon som fått ordning på detta? 325 är en härlig bil men av en annan natur än 330. Smaken är som bekant delad men står ni och velar så se till att prova en 330 manuell med sportchassie ;). | |
| antar du inte kört den med sommardäcken än? risken är tyvärr stor att sladdrigheten kommer vara kvar även med dessa. både tyska och svenska biljournalister har klagat på det samt även "vanliga" konsumenter här på forumet såväl som folk i usa. | |
| Jag har kört 330i med sommardäck och den var inte sladdrig, utan tvärtom mycket övertygande på vägen. Detsamma gäller övriga E90 jag kört. | |
|
Min 325 E90 är inte sladdrig med Michelin Maxi Ice North. Keep Your Distance! |
|
|
Kör med Pirelli Winter Carving 225/45/17 dubbdäck och tycker att det fungerar galant! Allram: "För de som står i valet och kvalet mellan en 325 och en 330 vill jag påpeka att det skiljer mer än bara 40hk och lite vridmoment. Motorn är av en helt annan karaktär och påminner inte så lite om en äldre M3. Dessutom är bromsarna bra mycket kraftigare än på 325 och utväxlingen är högre. Utrustningsnivån är även den högre och börjar man kryssa i lite utrustning krymper skillnaden i pris mellan dem markant." Det finns som bekant inte så mycket som ingår med en 330i kontra en 325i så att om du menar att priset krymper markant så vill jag gärna veta hur du räknar? |
|
|
Kör med 205/55-16" Gislaved Nordfrost 3 Dubbat och min är jättestabil. Körde 3veckor med Sommardäck innan jag bytte. Ingen skillnad knappt och inget dubbljud inne i kupén. Testade både 325 och 330 innan köpet och med mina mil om året resonerade jag att det är ren kapitalförstöring att snurra runt i en 330 om man som jag kör ca:4000mil om året. Bättre med en 325 tycker jag men visst hade jag velat ha en 330....sicket klipp på gasen. |
|
| Jag har också Gislaved Nordfrost 205/55-16 och jag tycker den vandrar en del i sidled. Ökade trycket i framdäcken och det blev lite bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.