|
|
|
|---|---|
|
hej!har en 320is E30 som jag tänkte kompressormata...är ju ganska högt kompressionförhållande i den(10,8:1) så jag undrar hur högt laddtryck man kan ha utan att sänka kompressionsförållandet...Och vilken sorts kompressor ska man använda?Roots eller skruvkompressor?...Såg att enem säljer lysholm skruvkompressorer för 13000 kr... | |
|
I och med att du har ett så högt komp original så skulle jag konvertera till E85 först, med 104 Oktan borde du kunna ladda ca 0,4-0,6. Om du inte vill konvertera så är det nästan ett måste att sänka till åtminstone 9,5 i komp... Mvh |
|
|
tack för ditt svar,men vad menar du med att konvertera till E85?har ju en 2.0 L S14 motor i.borde inte den vara ganska bra att bygga på? Läste att Enem lagt kompressor på en E36 320i,utan att sänka kompression eller dylikt...vad är kompressionsförållandet i en 320i förrästen? EnemBmw---> Länk |
|
|
Ok, S14 är det M-motorn? Det är mycket möjligt att den är tåligare, kan inte så mycket om den. Vid överladdning är högre oktantal (E85) alltid bättre för att slippa spikningar, min rekomendation var iofs lite väl konservativ just pga det höga kompet. Jag har läst att en 320 med M20 ligger runt 8,8 i komp original, M30 har 9,0. Mvh |
|
|
Ja,fast de e ju den "italienska" M3 motorn(2.0 liter)fast den är ju i och för sig 192 hk orginal...jaa men det var ju 320 M50 motorn Enem hade använt...(E36 alltså) är det inte högre komp. i den? |
|
|
Att bygga om lite granna för E85 är att rekomendera vare sig du sänker kopet eller inte tycker jag. Som sagt så håller E85 103 eller 104 oktan och är inte alls lika spikkänsligt som BF95-98. Ps. Om du kan tänka dig turbo i stället så har jag ett färdigt turbokitt att sälja som är bolt on på S14 Ds. Hellre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| bonje-->ja va e priset på det då?...och vad ingår i det? | |
|
Skrev här vad som ingår... Länk Är du intresserad kan du skriva ett mail till mig, så får du mer info och bilder där. Hellre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.