AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
915

320 -99/00, Startar ej. (startmotorn går)

pe
20
perlil
320i -00
Skalle starta bilen på juldags morgonen, men när jag vrider på nyckel så drar motorn runt ett varv och sedan händer inget mer. Startmotor går men drar inte med sig motorn. Det enda ljud som hörs är surret från startmotorn. Kan inte höra några andra lustiga ljud typ rassel mm. Batteri är OK. Alla lampor lyser som dom ska. Gjorde ett litet försök med att rulla igång bilen, men lyckades inte. (Kan haft för dålig fart).
Sedan började jag lura på om det kan vara kamkedjan som gått, och vill inte göra några fler startförsök i fall om att.
Tvättade bilen 2 dagar tidigare och spolade av rejält under bilen, passade på när det var milt. När mitt problem uppstod var det minusgrader. Har nu haft bilen i varmgarage ett dygn för upptining, men tyvärr hälpte inte detta heller.

Finns det någon här som har någon aning om vad det kan vara?
Kan det vara kedjan? Har något frusit sönder?

pe
20
perlil
320i -00
Glöm det... efter att ha stått ytterligare en halvdag i garaget så drog motorn runt vid ett nytt försök. Något måste ha frysit vid startmotorn. (Ingen mer grundlig underredes tvätt denna vintern kan jag lova.)
Bilen var dock mkt svårstartad och jag fick ta till startkablar. Även med dessa så tog det en bra stund innan bilen hoppade igång. Gick väldigt orent och inte på alla cylindrar kändes det som. Lampan för felaktiga avgas-värden (!) lös också. Men efter 15min så slocknade lampan och bilen gick rent igen.
Puhh....

/Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.