|
|
|
|---|---|
enZzo |
Sugen på att köpa en 328 e46-98. Har hittat väldigt många i Tyskland som har rullat ca 10000 mil för ca 160´-170´. Utrustning: delskinn, sportstolar,klimaautomat. Är detta ett normalt pris? I detta forumet snackas det om att de kostar ca 200´. Faktum är att jag tycker att det är ett överpris. Mvh Enzzo |
|
Med ca 10.000 mil kanske du kan hitta en för ca 175.000, men skall du hitta en fin på ca 5000 mil får du räkna med 195' +införsel till sverige. |
|
| Hittar ganska många i Tyskland för 16.000 euro ca 145.000:- alltså ca 160.000:- körklar i Sverige. Detta är priser i annonserna, finns i regel viss prutmån också. Visst är inte alla fina men för ca 165.000:- körklar bör du hitta en ganska välvårdad. | |
| BjörnB, låter alldeles för billigt för att vara okej tycker jag. | |
|
håller med '328 Coupé'. BjörnB, det låter på tok för billigt för att komma från seriöst håll.... Kan du köpa reko bilar för det priset kan du tjäna $$$ :-) *skeptisk* I am not a vegetarian because I love animals; I am a vegetarian because I hate plants. |
|
enZzo |
ok, 145000:- är lite väl, de flesta kring det priset har haft krockskador, men för ca 160-170000:- har jag hittat fina exemplar med ca 8-10000 mil på mätaren. Har varit i kontakt med några, vad jag tycker, seriösa handlare som är villiga att skicka kopior ur fahrzeugbrief och servicebok och chassinr. Då kan man kolla en del redan hemifrån. Som sagt, jag är väldigt sugen... |
|
- enZzo. Fundera vidare, det är en härlig bil.... Mvh / Micke R |
|
| Finns ett antal i Sverige för runt 180.000:- annonserat pris. Att pruta ca 10.000:- på vissa av dessa torde inte vara någon orimlighet. Bilen har inte så många år på nacken så är dom bara servade och ej varit krockade så är nog dom flesta ganska fina. | |
|
Kollade på 328:or här i Sverige,innan jag importerade min första..Dom i prisklassen runt 180´,var ärligt talat ingen höjdare.Tittade iofs bara på 3-4 st,men jag förstod varför dom var så billiga..Är nu inne på min fjärde importerade E46:a,och ska man ha en schysst 328i -98 7-10000 mil,så räkna åtminstonde med 170´i Tyskland.Visst finnss det för 145´och uppåt,men man får ju vad man betalar för..Och det kan bli dyyyrt när man kommer hem,och upptäcker lite grjor som behöver åtgärdas... 325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3), |
|
|
Håller med Jojje. Börja gärna diskutera pris efter du sett de som kostar ~150' i Tyskland. Man får vad man betalar för. |
|
enZzo |
Ja, 170000:- låter "normalt". Det är ungefär det priset jag har tänkt mig. Tack! |
|
jag har en kompis som har blivit erbjuden att köpa en bmw 328 cupé 99 som gått 3000 och är i absolut nyskick. har läderklädsel och 16 tums lättmetallfälgar och lite annat invändigt godis. vad är ett bra pris på denna bil? |
|
|
schumi: Ett bra pris (inte fantasipris) skulle nog landa runt 230-235.000 SEK. Får du den uder det är det ett fynd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.