AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.864

montera extra stöldskydd M5 E60

ErikJ
har precis köpt en ny M5 E60 som leveraras slutet av denna vecka

skulle vilja ha extra stöldskydd som SMS GPS position
samt kunna stänga av bilen om någon tar den..

har titta lite på cargard T70 några andra förslag..

är ganska angelägen om detta då den gamla M5 an blev stulen under en tankning :-( = borta
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Detta kanske kan vara något?
Länk

Av ren nyfikenhet, hur hinner någon sno en bil under tankning? satt nycklarna i eller hade dom fått tag nyckel på annat sätt?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

När du hittat ett larm med de funktioner du efterfrågar så komplettera med en rejäl rattkrycka... Det är mitt tips. /Stenback
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

När du hittat ett larm med de funktioner du efterfrågar så komplettera med en rejäl rattkrycka... Det är mitt tips. /Stenback
Visa användare
59
Pertan
740iA -93
535i -87
M535i -85
M5 -86

Rekomenderar oxå starkt en rattkrycka! visst, klumpig å ful, men effektiv: Jajemänsan!!!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Välj då rätt rattkrycka! För dom flesta är bara skit...

F.ö. så har du mail ErikJ!
pe
554
perf
320xd e91 -09
Rattkrycka är tyvärr inget att ha. Går att forsera ganska lätt.
Tyvärr finns inget som är stöldsäkert. Men en hund av det större slaget verkar vara det enda som håller tjuvar borta. Men, vem vill ha en hund i sin kärra?
ErikJ
är inte speciellt orolig för att bilen stjäls när den står låst och larmad.

och går ju inte o hålla på med rattkrycka jämt o ständigt
måste vara smidigt att använda..

är mer orolig att den blir kapad när man är ute o kör.. som den förra

därför vill jag kunna stänga av bilen med fjärr alt telefon.

få igång sirener samt blinkers
pe
554
perf
320xd e91 -09
Själv har jag ett juniorbasebollträ liggandes vid fötterna på passagerarsidan.
Buspelle
Kollla med ditt försäkringsbolag. De brukar rekommendera en eller flera positioneringssystem/larm och lämnar oftast någon form av rabatt om detta är installerat.
Buspelle,

Vilka gör det? Ingen av de bolag som jag har pratat med lämnar vare sig rabatt på försäkrings premien eller ger lägre självrisk. Några har avtal med de företag som säljer spårnings system och man kan på rabatt på årsavgiften för eventuell spårning.

/RS2
Erik,

De flesta svenska system är gammaldags och dyra. I England och Benelux så säljs det bättre GPS och GSM baserade larm och spårnings system. CarGard är väl det bästa som finns här i Sverige vad jag känner till. Jag har själv funderat på några av de system som finns i England (där får man lägre försäkrings premie) och som säljs bland annat av BMW. Jag ska se om jag hittar några länkar.

/RS2
Erik,

Nedan har du lite mer info. Kolla även på M5 Board och BM5W där det finns fler E60 M5 ägare.

Länk

/RS2
Buspelle
RS2,

Jag har if och dels fick jag monteringen av en spårningssändare; If Tracker betald och dels är självrisken 2000 kr lägre. Har precis beställt till båten och där betalar försäkringsbolaget halva kostnaden för installationen och sedan 10 % på premien. Jag vet att även andra bolag, som jag dock personligen inte har erfarenhet av, lämnar olika typer av rabatter. Sedan kan det väl möjligen vara så att det är lite av en förhandlingsfråga med försäkringsbolaget.

Buspelle,

Tack för infon. Då ska jag ta ett snack med If igen. Sist så gav de endast rabatt på båtförsäkringar.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.