AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
726

Kamrems byte 325

köpte en 325 touring -89 igår som behöver lite service bla byte av kamrem. Hur lång tid får jag räkna med att hålla på? Svårt att säga med tanke på vad som händer under förloppet men en ungefärlig tid, om någon har en upfattning.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
jag brukar ta det lugnt,ett par timmar när man har gjort det några gånger,men man skall inte ha brått!!byta gärna fjädern till spännaren,och hjulet med för säkerhetsskull,vet dom som slarvar med hjulet,men vet man inte när det är bytt skall man även byta det även om det känns bra,kan bli dyrt annars!
En ska till. Är det någon som har uppgifter på ventilspelt?
dd

Håller med dumt att snåla.
Har beställt en kamremssats.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
ventilspel-0,25mm kall motor-både in och ut.
okej Tack!
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Har bilen inte AC, tar du bort kylaren och mittgrillen (5 min jobb) så ser du allt mycket bättre.

Det du måste ha är en 32 mm nyckel för att få bort fläkten (gängad åt fel håll) Finns på Biltema för några tior.

Jag som gjort det många gånger gör det på en halvtimme, och det är inte svårt, men första gången tar det lite tid.
Bilen har dess värre AC. Verktyg är inga problem arbeter som maskinmek så det finns nycklar upp till 60mm =)
håller med isåkare, bort med kylaren åtminstone, underlättar något enormt! sen tycker jag att man skall köpa en komplett sats, dvs både rem och rulle...motornord tar 425 kr för sin sats, inte dyrt alls...ser ingen anledning till att snåla in på rullen, känns lite som att byta olja utan att byta filter i mina ögon.

passa på att känna på vattenpumpen, är där mycket glapp så byt den också, kostar en 500 cirka...

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.