AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.612

vad tror ni mätarställningen blir på den här i Sverige (M5 E39)...

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Ganska intressant pris, frågan är hur långt den har gått? Ser ju bra ut på bilderna.....

Länk

Kommer väl att annonseras ut på 11400 mil hos en lurendrejare, för (får jag gissa på) 169.900 kr? Vad tror ni?

mvh Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gissar på att den rullat uppåt 30' mil. Kan ju vara värt att skicka en förfrågan på milen då jag precis som Johan tror att den kommer att dyka upp hör hemma...

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det mesta ser ju bra ut på bild när det är helt o rent, en långmilare till bra pris?? Behöver ju inte vara ett dåligt ex och ska man ha den som hobbybil och kan meka själv så bör det väl funka , silverstone är riktigt snyggt dessutom.
Men som Johan antyder inte alls omöjligt att den dyker upp i här, då den lär vara stendöd i tyskland för försäljning.

///MVH Hasso
Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Gillar den färgen skarpt, är det en ren M färg eller fanns den att få till vanliga E39:or??

mvh
Jag gissar också runt 11 000 mil, men priset hamnar säkert runt 189 000:- :-/

Dutta,

Silverstone metallic var unik för M5 E39, men gick att beställa till övriga bilar via BMW Individual.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Var hittar ni mätarställningen? Varken på ovanstående länk eller på Mobile kan jag hitta den. Det enda som står är Langstreckenfahrzeug vilket egentligen är bättre än en fejkad mätarställning. ;) Fast det kan lika väl röra sig om 20k mil.... När börjar man kalla "farkosterna" för "langstreckenfahrzeug" i tyskland månde???

Gissar på följande svenska siffror: 12 300 mil, 219 900 kr. :)
I svedala så börjar långmila paniken vid styva sexton för att sedermera skengaloppera vid tjugotvå. Sen är bilarna puts väck från marknaden...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PowerMac: Det var ju just frågan om hur bilen har gått som Johan ställde i första inlägget. Tror nog det är bra bit över 20' och säkert närmre 30' med tanke på priset och att bilen ser fräsch ut i övrigt.

Övriga gissningar i tråden är ju vad mätarställningen kommer att stå på om den skulle importeras till Svedala...

___
//Ulf
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kommer hamna för 169tkr med mellan 15-16tusen på mätaren, återstår att se.

mvh
Jo, alltså vad den har gått och vad som uppges brukar diffa. Så det var det som jag hängde upp mig på. Men för att inrätta mig i raden omedelbums så gissar jag att bilen lär gå till någon entusiast på forumet med oförändrad mätarställning. Med tanke på all gratis marknadsföring här så vore det rimligt. Lite mil rensar magen. Tyckte mig utläsa en viss Hasso som möjlig spekulant då han vid ett flertal tilfällen har uttryck sin uppskattning för silverstone kulören. ;)

Om inte så 14000 mil och 149 000:- ;)

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
silverstone är skitsnyggt, jag skulle gärna köpa en M5 E39 i den färgen.
firman som säljer bilen är absolut en ärlig firma som har sålt bilar i minst 5 år. så om jag var otydlig så var jag intresserad över gissningar på mätarställningen om den kommer till sverige! för om jag mailar firman så säger de garanterat den riktiga mätarställningen, som jag gissar till runt 30000 mil. fusket sker extremt sällan i tyskland, utan det är importörerna som ställer till det....

tycker oavsett mätarställning att det är mycket bil för pengarna. lätt prutning ner till 13500 euro, så är den hemma runt 135' kr.

mvh Johan
Är den fullservad och har få ägare är den så klart intressant även om mätarställningen är hög. Vore kul att veta vad den gått. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.