|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet hur mycket det är i böter på att köra dubbdäck i tyskland? Jag som många andra vet att det är dryga.... men vad är den faktiska kostnaden? Scooter | |
| Välkommen till forumet. Det kostar €75 enligt Scheckheft i denna tråd: Länk | |
|
Stämmer bra med €75, sen finns risken att man inte får köra vidare. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Tackar för hjälpen... Men ser till å ha en laddning extra hjul i bilen då! |
|
|
Eller så monterar man på rätt hjul innan man kör och slipper släpa med sig en extra uppsättning? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Problemet är att det är en hyrbil. Och dom som hyr ut bilen godkänner inte att jag kör med dubbfritt inom se, även om enligt svensk lag så får man köra med sommar hjul genom se om man har ett mål som tex tyskland! Så jag får glatt lägga in sommarhjulen i skåpet :-( Tackar för för allt respons i detta forum! Mvh//Thomas |
|
|
75 euro, plus risken att a) inte få fortsätta b) dra ur alla dubb ur däcket och sen fortsätta. Med andra ord, du vill inte chansa. Ofta kollar de svenska bilar redan när de går av färjan... |
|
|
låter skummt. Har jobbat med uthyrning av skåp- och personbilar och då bytte vi ibland till sommardäck (om det var sent på säsongen i sverige) eller slängde in sommardäcken i skåpet... Om det är bra väder och torra vägar, kolla med uthyrningsfirman om det inte går ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.