|
|
|
|---|---|
| Kopplade loss kontakten till min LMM den runda med 4 poler. då gick nästan bilen bättre. Vad kan detta bero på ? Nu var bilen varm iofs.. Kopplade även loss kontakten till spjällhuset för det låter ett skumt ljud därifrån när bilen är varm och det försvann när jag kopplade loss den men ingen vidare att köra utan dock hehe.. Har nämligen problem med mina avgasvärden som många andra här. besiktade bilen idag och lambdan var det ända som blivit bättre 1 HC Co åt helvete. Lambdan är bytt. När jag varvar bilen från motorummet hörs ett fint pys ljud också under insuget har försökt lokalisera men hittar inte. låter som att det kommer någonstans efter spjällhuset. blir galen på biljäveln :/ TACKSAM FÖR SVAR! | |
| en sak att tillägga. CO HC Värderna hoppade som fean upp och ner när han gjorde testet påtomgång då. När man varvar upp bilen till 2500 blev värderna lite bättre men inte bra | |
|
Hmm, hade typ samma fel på min, fast de var bara HC som va galen! Vandrade från 130-210 typ! Bytte lamda, in på BMW å "nolla". Fick intyg på att avgasprov var okej! --> Besiktning förra veckan å HC var åt helvete för högt! Men ja fick besiktningsmannen att fara ut varmköra ordentlig (typ fulla varv hela tiden) å sen ta avgasprovet! Godkänt! Så för att göra en massa text kort, hade du varmkört ORDENTLIGT? |
|
| jag eldade som fean innan. sen fick jag vänta en halvtimma på att komma in och då hade jag bilen på tomgång! blir så lakritz! :/ sprutade med startgas idag ochså runt insuget och slangar, verkar inte vara någon läcka där heller. kollade även avgasystem och det såg bra ut. en liten grej bara som jag blev lite förvånad av var att när jag hissade upp bilen och skulle kolla avgasystemet innan lamdan, så brände man sig knappt. grenröret pillade jag inte på iofs.. =) och då har jag en liten bit till gör det själv hallen | |
|
Hmm.. Har du lämnat in bilen nyligt å kollat felkoder? Kanske nåt annat en lamdan som spökar! Eler som du säger: att den drar tjuvluft nånstanns! Hmm..... du skrev att du eldat på som fan å sedan stått på tomgången. Gjorde oxå de men värdena va ändå åt skogen! Kyls av rätt så fort! Så mitt råd är att lämna in å kolla felkoder å be dom ta et avgasprov! kostar typ 200-300. då kanske dom kan komma med förslag på vad det kan vara! Annars få du se till att avgasprovet tas direkt. (alltså du ska inte ha stått på tomgången före) Lycka till å skriv gärna om får problemet löst! |
|
|
tog av batteriet under natten innan jag besiktade om och drog i lite etanol eller lite o lite hehe.. 50% då blev värdena perfekt. HC:41 Co2500:0.0 Co:0.0 Lambda:1.0 Efter besiktningen fulltankade jag bilen. Så det fär bli till att lämna in skiten när jag får pengar. men nu får jag köra med den iaf.. Fast jag vet inte om det var etanolet eller nollställningen som gjorde det. På Bmw säger dom nämligen att man inte behöver nollställa bilen efter lambda byte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.