AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
25.942

Återigen om billig Castrololja från Mapodo (uppdatering)

Sida 2 av 3
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är Formula RS en bättre eller sämre olja jämfört med SLX?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Man kan väl säga "samma höga klass"; Formula RS är en äkta helsyntet precis som SLX men med andra (tjockare) viskocitetsklassningar - 0W-40 samt 10W-60.

Mvh
Sa
48
Sandman
325 IXK -87
Lancia Delta Evoluzine -92
Är det något som talar emot att köra den här oljan i en e39 523i -99?,
Länk
Rekommendationen är ju 0w30 detta är 0w40 och den uppfyller BMW LL04
Att jag undrar beror på att det fanns både olja till vxl och diff men deras 0w30 stod att den inte uppfyllde BMW LL01 (eller 04)
Den oljan fungerar alldeles utmärkt till din motor (förutsatt att produkten är äkta). BMW klassningen kvalificerar oljan och en varmviskositet på 40 ger lite extra marginal jämfört med 30.

mvh/ Anders
Sa
48
Sandman
325 IXK -87
Lancia Delta Evoluzine -92
Äktheten litar jag till 100% på, har handlat olja där tidigare och var nöjd med det jag fick, och med tanke på hur många transaktioner säljaren gjort skulle det nog ringt i många varningsklocker om det var piratolja. Är detta en bättre eller sämre olja än SLX Professional 0w30 Powerflow (av rekommenderad viskositet) för motorn i fråga?
mvh
Jag kan inte se att oljan du hittat skulle vara sämre på något vis, oljan har ett bredare viskositetsintervall och bör t.o.m vara något bättre än din tidigare olja, i synnerhet när/om motorn börjar bli något sliten.

Din motor kräver väl LL01 eller bättre och då finns än mer att välja på än om man skall begränsa sig till LL04. Tittar man utanför Castrols sortiment verkar t.ex Mobil1 New Life 0W-40 verkar vara en mycket fin och högkvalitativ olja.

mvh/ Anders
Väcker liv i denna tråd.

Jag fick en lev av Mapodo med SLX. Det jag reagerade på var att det inte fanns någon förslutning under korken som man måste sticka hål på. Vet inte om det är utan sådan på "ORGINAL" Castrol? Är ju det på andra oljor man köper.

Någon som vet?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det var väl försegling på själva korken i stället? Det brukar Castrol köra med.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har aldrig sett någon försegling som man måste sticka hål på eller riva bort på Castrol-flaskor. Köper alltid från min BMW-verkstad.

/Masten
Ok. Då e jag med:)
Lättretad farbror som driver mapodo? Påminner om Seinfelds nazi soup chef :-)

Länk

Dear Mr. Blomberg,

I have already deleted your latest order and I have made a reversal of your payment.

I am no schoolboy and I don't need teachings like:
» . . . Hmm personally I would be careful blaming my customers...«

I have only written: » Yes, I have seen it, but I suppose you must have done a little mistake during the process.«
(Maybe your English language isn't good enough to translate it, I don't know. But that's not my problem)

Mit freundlichen Grüßen / With kind regards

Marc Porwik

MAPODO GmbH
Geschäftsführer: Kerstin Porwik
Gauerter Hauptdeich 3
D-21037 HAMBURG, Germany
TEL.: +49 (0) 40/70 29 64 73
FAX: +49 (0) 40/28 80 08 94
Amtsgericht Hamburg, HRB101172
USt.-Id.-Nr.: DE 263 171 876
mailto:MAPODO@gmx.de
Länk

*) Anfragen nach Motorölen (welches Öl benötige ich für mein Auto?) werden nach bestem Wissen, aber ohne Garantie für die Richtigkeit beantwortet.
*)Enquiries regarding engine oil (which oil do I need for my car?) are answered to the best of our knowledge but without a guarantee for accuracy.

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Hansi Blomberg [mailto:hansi@netcare.se]
Gesendet: Mittwoch, 28. März 2012 12:01
An: Mapodo
Betreff: Re: AW: AW: AW: Kontaktformular

Dear sir.

Why are you being rude.

I did NOT mean to be rude in any way.

I have ordered from you in the past, and have not had any problem.

I just noted that a technical issue could have stopped my payment, just as likely as it being a mistake from my side.

Best regards

Hansi Blomberg
NetCare AB

Mapodo skrev 2012-03-28 11:43:
> I am sorry, but if we get any payment from you we will refund it back to you.
> Please don't order again!
> That will be for you and us the best!
>
> Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
>
> Marc Porwik
>
> MAPODO GmbH
> Geschäftsführer: Kerstin Porwik
> Gauerter Hauptdeich 3
> D-21037 HAMBURG, Germany
> TEL.: +49 (0) 40/70 29 64 73
> FAX: +49 (0) 40/28 80 08 94
> Amtsgericht Hamburg, HRB101172
> USt.-Id.-Nr.: DE 263 171 876
> mailto:MAPODO@gmx.de
> Länk
>
>
>
> -----Ursprüngliche Nachricht-----
> Von: Hansi Blomberg [mailto:hansi@netcare.se]
> Gesendet: Mittwoch, 28. März 2012 11:39
> An: Mapodo
> Betreff: Re: AW: AW: Kontaktformular
>
> Hmm personally I would be careful blaming my customers for any issues that might just as well be because of problems with my own or my credit card gateway servers/processes. I received an automated reply from afterbuy.de. And actually there is a link in that email to "pay by credit card" (even if i already entered my credit card details before receiving that email) but when i click it it says something about incorrect merchand email adress.
>
> "Transaction not allowed
> Wrong merchant email address!"
>
> I would suspect the "securecode" part of the transaction went wrong in this case, if I remember correctly it took a very long time for it to finish.
>
> Luckily I dont get offended that easy, but others might.
>
>
>
> Please make sure my company adress is included in the package. "NETCARE AB"
>
> Otherwise DHL will get confused and try to find my name in the apartment building next door, it has the exact same adress as my shop.
>
>
> Best regards
>
> Hansi Blomberg
> NetCare AB
>
> Mapodo skrev 2012-03-28 11:29:
>> Yes, I have seen it, but I suppose you must have done a little mistake during the process.
>>
>> Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
>>
>> Marc Porwik
>>
>> MAPODO GmbH
>> Geschäftsführer: Kerstin Porwik
>> Gauerter Hauptdeich 3
>> D-21037 HAMBURG, Germany
>> TEL.: +49 (0) 40/70 29 64 73
>> FAX: +49 (0) 40/28 80 08 94
>> Amtsgericht Hamburg, HRB101172
>> USt.-Id.-Nr.: DE 263 171 876
>> mailto:MAPODO@gmx.de
>> Länk
>>
>> *) Anfragen nach Motorölen (welches Öl benötige ich für mein Auto?) werden nach bestem Wissen, aber ohne Garantie für die Richtigkeit beantwortet.
>> *)Enquiries regarding engine oil (which oil do I need for my car?) are answered to the best of our knowledge but without a guarantee for accuracy.
>>
>>
>> -----Ursprüngliche Nachricht-----
>> Von: Hansi Blomberg [mailto:hansi@netcare.se]
>> Gesendet: Mittwoch, 28. März 2012 11:25
>> An: Mapodo
>> Betreff: Re: AW: Kontaktformular
>>
>> I paid with credit card when I made the order. So I cant answer why the payment was not completed.
>> I will try again then.
>>
>> Best regards
>>
>> Hansi Blomberg
>>
>> Mapodo skrev 2012-03-28 11:19:
>>> Hello,
>>>
>>> nothing, has happed with your order.
>>> (We have deleted now)
>>>
>>> What happened with your payment? - There is none.
>>>
>>> Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
>>>
>>> Marc Porwik
>>>
>>> MAPODO GmbH
>>> Geschäftsführer: Kerstin Porwik
>>> Gauerter Hauptdeich 3
>>> D-21037 HAMBURG, Germany
>>> TEL.: +49 (0) 40/70 29 64 73
>>> FAX: +49 (0) 40/28 80 08 94
>>> Amtsgericht Hamburg, HRB101172
>>> USt.-Id.-Nr.: DE 263 171 876
>>> mailto:MAPODO@gmx.de
>>> Länk
>>>
>>> *) Anfragen nach Motorölen (welches Öl benötige ich für mein Auto?) werden nach bestem Wissen, aber ohne Garantie für die Richtigkeit beantwortet.
>>> *)Enquiries regarding engine oil (which oil do I need for my car?) are answered to the best of our knowledge but without a guarantee for accuracy.
>>>
>>>
>>> -----Ursprüngliche Nachricht-----
>>> Von: Mapodo GmbH [mailto:mapodo@gmx.de]
>>> Gesendet: Mittwoch, 28. März 2012 11:13
>>> An: info
>>> Betreff: Kontaktformular
>>>
>>> Name: Hansi Blomberg
>>> E-Mail: hansi@netcare.se
>>> Telefon: +46705497794
>>> Kommentar: Order #100004951 - Complete
>>>
>>> Hello!
>>>
>>> What have happened with my order?
>>>
>>> Best regards
>>>
>>> Hansi Blomberg
>>>
>>>
>>>
>>
>
>
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Hansib, har du betalat med kreditkort och Mapodo säger att dom inte ser dina pengar eller vad menar du? Ursäkta min dåliga engelska:=)
Ja, något gick fel när jag beställde så betalningen gick inte igenom som den skulle.
Mapodo skriver något om att jag gjort ett misstag, jag svarar att det lika gärna kan vara fel något av alla system som är inblandade i transaktionen och att man kanske inte skall beskylla sin kund för att göra fel. Mapodo får ett utbrott och raderar den nya beställningen jag gjorde samt mitt användarkonto.

Inger inte direkt något förtroende. Jag har tagit emot "feedback" från mina kunder som varit tusen gånger värre än det jag skrev men alltid svarat någorlunda artigt tillbaka. Finns hur många andra butiker som helst att handla billig olja från.
Han är fantastiskt otrevlig. Beställde olja där ett par ggr för ett par år sedan, andra gången skickade han fel olja. Resultatet, när jag påpekade detta, blev att han bad mig fara åt h-e och spärrade mig i sitt kundregister.
En kul typ, helt enkelt.
Kan inte rekommendera någon att handla där...

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Jaha ok då förstår jag att ni vill säga sanningen om hur han bemöter sina kunder! Jag brukar vara ganska försiktig att skriva nåt negativt om bra företag på nätet eftersom tex denna tråd dyker upp om man googlar "Mapodo". Hade tänkt beställa för ett tag sen, men nu avstår jag pga av detta! Hade jag inte vetat om att oljehuset här vars jag bor tar kring 40kr/L vid köp av en 20litersdunk så hade jag tänkt beställa, men känner mig så sjukt irriterad att han bemöter sina kunder så där!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Jag har handlat av Porwik många år och aldrig upplevt honom som otrevlig,1 gång hade några flaskor dyr bromsvätska pajjat och detta ersatte han direkt efter ett foto.
Så det finns alltid 2 sidor av myntet,,,,,

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med Levoil.de istället - är faktiskt billigare än Mapodo och har snabba smidiga leveranser...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Alla kan väl ha en dålig dag, men det är ju illa om man faktiskt får problem med sitt köp om säljaren är på "fel" humör och stänger dörren i ansiktet på kunden på det där sättet istället för att hjälpa till.

Då var jag alltså inte ensam om denna upplevelse...
Varför inte använda PayPal vid betalning?

Oeldepot24.de överlag billigare än Mapodo.
Det var inga direkta problem att betala, problemet var att säljaren blev helt ifrån sig och tog bort mitt konto för att han inte gillade det jag skrev i ett mail...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.