|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har mailat Castrol i Tyskland och frågat om de är Mapodo´s Länk leverantör, det ska bli ytterst intressant! Den gamla tråden om mapodo hittar du här Länk Mvh | |
Gemini__ |
Hur går det, har de bemödat sig med ett svar än? =) |
| Mapodo är nog inte så dumma att dom handlar under eget namn. Den där sajten skulle nog Castrol vilja begrava levande omedelbums. | |
|
Fått svar? ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Dum fråga kanske ... men vad har det här med bilvård att göra ? MVH TONY |
|
| Oljefrågor och diskussioner om var man får tag i produkterna är väl i hög grad en bilvårdsfråga. | |
|
Har inte kunnat svara då mitt ADSL-modem gav upp och jag fick skaffa ett vanligt modem igår. Fick svar den 2/1: Dear Mr. Jansson, Thanks for your email. Mapodo is not a direct Castrol costumer and we cant give any guaranties for this seller. You are absolute right, this prices are fare away from our recommended prices. Please make sure, that you buy castrol products only in a save way, from supplier who accept all rules depends on safety and environment. Kind regards Peter Fiekens Deutsche Castrol Vertriebsgesellschaft mbH Vertrieb Retail e-mail: Peter.Fiekens@castrol.com Det verkar som om de inte vet så mycket, förutom att Mapodo inte är en "direct Castrol costumer", de är iallafall medvetna om Mapodo´s existens... Jag har ändå svårt att tro att Mapodo skulle bluffa så våldsamt: "The articles we are offering contain 100% the original content of the respective manufacturer. Of course our articles are neither imitations nor fake products. The packaging of all our products is originally sealed. The despatched goods come from the current production and are not remaining stock. We also offer products that are no longer manufactured by Castrol, but are definitely not too old for use within the next 24 months. In case there are products from Castrol identical in construction but labelled differently that we are aware of you will find a reference in the product description." Jag ska maila Marc Porwik på Mapodo för att se om han har någon kontakt på Castrol. Mvh |
|
|
Rota inte för mycket i det här för då lär du påskynda stängningen av Mapodo och dess verksamhet. Det är rätt så uppenbart att Mapodo paralell köper genom någon större grosist utan att synas. Grosisten i fråga tjänar på att man får en större omsättning med lägre inköpspriser som följd. Om Castrol får nys på detta så lär dom stänga ner kranen omdelbums. För vem vill köpa samma produkt till idiotpriser när man kan få tag på den för en spottsyver? Inte jag i alla fall... I och för sig så finns det risk att oljan är en piratkopia. Många kanske tycker att det låter överdrivet. Men om man som jag har fått sett en del kusligt välgjorda piratkoior av knivar klockor med mera som kan man lätt räkna ut att olja inte är en omöjlighet. Dock så har jag aldrig hört talas om "piratoljor" men någon gång måste vara den första. |
|
|
Mapodo behöver ju inte nödvändigtvis köpa oljan från Castrol Tyskland, kan väl i princip vara vilket EU-land som helst... Powermac: Nja knappast nån "piratolja" mer troligt att man då istället använder sig av "piratdunkar":-) fyllda med super-duper-lågpris-olja:-) |
|
| Jo fast förpackningarna samt segillet måste se helt äkta ut. Sen så får dom hälla ner lite grön karamellfärg i "piratdunkarna" för SLX skall vara grön för den äkta premiumkänslan. ;) Men som sagt, dagens piratkopior är i vissa fall RUSKIGT välgjorda. Så någon större konst att få till det hela för att lura brallorna av oss är det inte. ;) | |
| Kinesisk SLX med sojaprotein och sjögräs. ;) | |
| Tycker inte man ska köpa olja från såna ställen! svårt o veta om det är äkta eller falska oljor!! MVH | |
|
Mapodo skyltar med detta: Länk Ägaren Marc Porwik verkar ha polsk härkomst tycker jag mig härleda av namnet. Man kanske köper Castrol produkter för en spottstyver därifrån? |
|
|
Misstänker att de helt enkelt köpt upp ett restparti olja lite billigt eftersom Castrol håller på att ändra sitt sortimen. RS är utgående typ från Castrols sortiment (ersätts av Edge) och jag tror att SLX också har en ersättare i faggorna... Hade det varit "piratkopierad" olja, hade Castrol för länge sedan gjort processen kort rent rättsligt! Med andra ord kan man nog lita på att det är "äkta" Castrololja i dunkarna! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Överskottsbolaget kränger väl Texaco olja... undrar vad Texaco Sverige ger för svar på en liknande fråga? //Stenback |
|
|
PowerMac: Det låter som en möjlig förklaring, när jag (och min familj) åkte igenom Polen sommaren 2003 på vägen till Kroatien så tittade jag min vana trogen på oljesorterna som en mack hade. Hittade då ett inhemskt? märke men med SAE-klassningen jag sökte (0W-40) och API SL-klassning för ynka 240 SEK/4l! På den tiden kostade Castrol´s RS 0W-40 ca. 5-600:- för en dunk. |
|
|
Äntligen: Hi Robert! Yes I have get a lot of swedish customers more! I know Peter Fiekens very well because I have worked for nearly 20 years at Castrol :-) ! I'm now retired and so I earn some extra money ;-) It's right, I don't get my oil directly from Castrol because they would not deliver me! Why? My prices are too low! And Mr. Fiekens and others try to find out who's my supplier. That's the reason why I cannot give you any contact to my supplier, sorry! Anyway now the last 3 boxes with 12x1 ltr. are in store and than it's over!!! In the future I can sell you as replacement the SLX 02/TopUp 02. 1 ltr. = 7,90 EUR I try to get a cheaper price for this product but it's not so easy. You will find it in a few days in my internet shop. With kind regards Motoröl-Shop Marc Porwik Gauerter Hauptdeich 3 D-21037 Hamburg, Germany TEL.: +49 (0) 40/7 37 59 70 FAX: +49 (0) 40/7 37 59 28 mailto:MAPODO@gmx.de Länk -----Ursprüngliche Nachricht----- Von: Robert Jansson [mailto:robert_t_jansson@hotmail.com] Gesendet: Sonntag, 8. Januar 2006 18:46 An: Marc Porwik Betreff: Anfrage von Motoröl-Shop MAPODO Hello again! You´ve got some more customers from Sweden now, right? =) There is a minor problem, some people on a chatside doesn´t believe that it is real Castrol SLX, and I wonder if it´s possible to get in touch with your supplier/contact, or ask him to contact me? I´ve talked to Peter Fiekens in Castrol Germany, but he could only tell me that the label existed, you weren´t a "direct Castrol costumer" and "he couldn´t give me any guarantees". I´m NOT worried or anything, but it would be good advertising for you if I could get an evidence of some kind that it´s real SLX. Best regards |
|
|
Mycket riktigt har SLX försvunnit från Mapodo nu: Länk Återstår att se om han lyckas få ett bra pris på ersättaren. Mvh Johan |
|
| Castrol Formula RS 0W-40 BMW Longlife-01 borde funka minst lika bra om inte bättre. ;) Länk | |
|
Jo, helt klart, men den är ju mycket dyrare än vad SLX var. Mvh Johan |
|
|
Jiie: Tyvärr blir det nog ingen riktigt billig SLX på ett tag: "In the future I can sell you as replacement the SLX 02/TopUp 02. 1 ltr. = 7,90 EUR I try to get a cheaper price for this product but it's not so easy." Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.