|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Satt och fundera på vilka sommarbilar som ryms inom prisspannet? Vilka tror ni kommer hålla värdet bästa? Ös på med förslag! | |
| Mazda Miata, som att svära i kyrkan, men en kul bil är det och värdet verkar stabilt. | |
| Fan vad jag stavade bra i mitt inlägg.... | |
|
M3 E30, kan kanske vara svårt att få tag på en vettig bil under 80k. M5 E34 kan man nog hitta en fin 3.8 för ca 80k. Sedan finns ju M535 E28, de får du iofs betydligt billigare men det är inte inte så fel. Då har du mer pengar över till glass och öl i sommar..;) |
|
| Kanske går att få loss en tidig 4-cylindrig Z3 för 80'. | |
|
BjörnB Frågan är hur bra en 4-cylindrig Z3 står sig i pris.........? sw |
|
| En Mazda Miata är nog en kul bil! otroligt populär bil som är relativit snygg med. En riktig folksportbil | |
|
Wadstedt79, en z3 i den prisklassen tror jag inte sjunker speciellt snabbt. Den har tagit den stora delen av värdeminskningen. I procent räknat kanske den sjunker en del men i kronor tror jag inte det blir speciellt mycket, runt 5-10kkr/år kanske? Men en Miata är nog en säkrare "investering" och egentligen en roligare bil om man inte är helt såld på BMW |
|
| Har funderat lite kring värdet på tidiga Z3or med 4-cylidrig motor. Hur tror dessa kommer stå sig jämfört med E36-cabbarna i samma prisklass? | |
|
E36 cab kan man väl hitta för ca 80? Tycker det vore nått. Bättre än en z3 tycker jag, men det är ju upp till var och en. |
|
|
E30 Cabrio, kostar inte såpass mycket (snarare 40-50 000:- ), men fina bilar lär heller inte rasa mer i värde. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Alternativ: En toppfräsch E24 635CSi Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
| Eller en e-34 540i med 6växlad låda!!! ett bra tips med MVH | |
|
Håller med kalle! En e24 är en toppenbil för sommarbruk! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.