|
|
|
|---|---|
| Hej,kan man byta ut mk3 läsaren mot en dvd utan någon större ombyggnad? | |
| Vad jag vet så ska det inte vara några som helst problem! Det är bara att byta ut din MKIII navi du har idag mot en DVD baserad MK4 navigator! Inga nya kablar behövs! Klart. Tar c.5minuter att fixa. | |
| Det är alltså själva navienheten som ska bytas ut. Inget annat. | |
| är du säker på att de inte behövs ett annat kablage?Länk | |
|
Hej Thomas 100% säker, det enda som måste bytas är själva navienheten. Från din CD baserade MKIII navi du har idag mot en DVD baserade MKIV Det är viktigt att du skaffar en MK4 navienhet som inte är kodad! Läs även följande trådar: Länk Länk Länk Länk Sedan kan du även uppgradera den tilltänkta MK4 enheten med nyaste mjukvaran som heter v.26 om den inte redan finns installerad vid köptillfället. Info om v.26 Länk |
|
|
Jag har gjort MK2-MK4 uppgraderingen på min 99:a och kör på 4:3 monitor (än så länge), och det var rent P&P. Hade iofs. lite problem med eftersläpning de första 10-talet mil som jag körde, men den verkade att kalibrera sig själv efter ett tag. Min enhet kom ursprungligen från en E46 2004. Andrè, Du får gärna utveckla vad du menar med "Det är viktigt att du skaffar en MK4 navienhet som inte är kodad!" Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Min begagnade Mk3 gick utmärkt att koda om hos ÅF-verkstaden, har svårt att tro att inte Mk4 går att koda om på samma vis. Man kan se att den är kodad i servicemenyerna där bilen chassienummer skall visas, stämmer inte det behöver enheten kodas om. Senaste programvara för Mk4 heter 4-1/60 (ses i övre högra hörnet på setup-menyn) och den finns först på CD V26, som även innehåller samma programvara för de äldre enheterna som flera tidigare programvaru-CD. Mvh Björn |
|
|
Navigator enheten, är det den som sitter ihop med själva skärmen? Man behöver alltså inte byta själva skärmen då? Är det någon som vet vad en omkodning av Navigator enheten kan kosta? För enligt vad jag har förstått, så om man tar en navi som suttit original i E46 och sätter den sedan i E39, så behövs antagligen omkodning. Har hört något om någon hastighetssignal. Någon som kan belysa ämnet? --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
| Navi enheten är den du stoppar kart skivan i , i min navi står det 7-ser i service menyn men den funkar utmärkt ändå på min E39:a så jag tror inte det alltid är så att den behöver kodas om. | |
|
Så för att byta från MKIII 16:9 till MKIV 16:9 är att byta ut min MKIII CD-läsare till en MKIV DVD-läsare? Inget annat? För det är i den som jag stoppar in min kart-CD. Sedan hade jag en undring om uppdatering an Firmwaren i Navin. Splitscreen, följer det automatiskt om man uppdaterar från SW 3-1/30 till SW 3-1/63? Jag har inte splitscreen just nu med SW 3-1/30. --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
|
Ni behöver inte svara på mina tå frågor, jag har redan tagit reda på informationen på annat håll, och det är ja på båda frågorna. Nav-datorn sitter i själva VD/DVD-läsaren och splitscreen följer med vid uppgradering efter vad jag kunnat utläsa. --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
|
Splitscreen följer med men du kan behöva en key-CD i samband med uppgraderingen. Det var BMW's sätt att ta betalt för Splitscreenfunktionaliteten... ___ //Ulf |
|
| Programmer,mailet jag fick av dig är key cd med där? | |
|
WAN: Du har en per mail nu om du inte fått den tidigare.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.