|
|
|
|---|---|
|
Tja!! Lämnade in bilen på verkstad för att den inte startade och där säger dom att det är styrboxen men efter att dom kollat på bilen så går den igen och det tycker jag är lite konstigt...För när jag lämnade in den så hade jag ingen gnista och bränslepumpen gick inte heller.. Någon som vet vad felet kan vara om det inte är styrboxen!! | |
| att styrenheten går sönder är ganska sällsynt,av alla bmw jag haft(och det är många!!)så har en haft en trasig styrenhet.men visst kan det hända,dela boxen och kolla efter kallödningar eller brott på kortet.har lite svårt att tro att elektronik "lagar"sig själv,tyder nästan på kontaktproblem som även kan komma och gå beroende på temp! | |
|
kolla bränsle relät i bilen...mitt pajjade på min 323 86:a en gång o då dog även tändningen ....kan ju vara så på din oxo att bränslerelät tar med tändningen vid relähaveri... |
|
|
DD vad menar du med temp?? |
|
| vissa fel som kommer och går kan bero på kallödning nånstans,och en sådan kan"laga" sig själv tillfälligt beroende på temperatur ute eller inne i bilen!jag har också haft problem med bmw som funkat ibland och sen lagt av,en var det tändmodulen som var kass tex,rätt vanligt förr,du har nog den inbyggd i styrenheten på din tror jag!men kolla bränslereläet först,kallödning brukar synas,annars ta ett förstoringsglas!! | |
| Har du fått någon vettig förklaring på vad felet var? Har samma problem med min 318 men ingen har några vettiga förslag. Dock har jag inte testat om styrboxen är okej än. | |
|
Nä jag har inte fått nån vettig förklaring men nu går bilen som den ska.. Men dom säger att det kan vara en kall lödning.. Men jag ska ta lös styrbox och se om man hittar nån skumt i den!! Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.