AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.600

Aftonbladet och BMW

Sida 2 av 2
Trist, trodde man hade en bundsförvant i regeringen, då får vi hålla tillgodo med Carl 16-G, fast å andra sidan går ju han på bidrag "apanage" 100milj. per år, han räknas väl inte till någon överklass... Äh, nu får jag ge mig. "fniss".
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Göran Persson bestämmer inte vad han skall åka i, det gör SÄPO. Vad har facister med den här disskutionen att göra?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Erik G* lika lite som kommunister

Min bil
Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Forry, nja, om man som Aftonbladet är en socialdemokratiskt vinklad tidning och sossarna arbetar nära kommunisterna i det dagliga riksdagsarbetet så tycker nog jag att det är berättigat att stoppa in dom i denna disskution :)
Aftonbladet + Sossarna + V = Avundsjuka på de fina bilar vi har, därför hängs alltid BMW-bilar ut i tabloidpressen.
BMW har blivit laddat av flera anledningar. Oavsett om det har med brottslighet att göra eller med det Svenska kunga huset så har dom alla en gemensam nämnare. Ägarna / brukarna till dessa fordon är allt annat än slätstrukna. Att köra en BMW är en klassmarkör och sänder ut signaler till våran omgivning. I både positiv och negativ bemärkelse. Detta varken vi vill det eller inte.
Haha... Jo nog känner jag mig som elit när jag hostar runt i min gamla BMW & drömmer om en våning i St. Tropez. Med 3,0:an körde jag iaf som om den vore stulen= 1200:- till staten och buss i 2mån. Finns det någon lista på vilken bil som utger vilket "statement", jag menar vilken attityd jag ska visa i för vänner, bekanta & trafiken...
Alla bilar signalerar något allt från den rostiga bös 240:ian till den maskintvättade svärmors Clion. Till och med en Skoda är en klassmarkör, här kommer familjen nuftig som inte bryr sig i bilar. Osv... ;)
Jag tror Ingvar Kamprad åker 240. Noterat hos intresseklubben.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag äger 2 BMW. Jag är rik! ;)
Kamprads 240 säger väl allt! Ruskigt rika personer är oftast vääääääldigt snåla. Det är folk med bra lön (inte "rika"), som belånar sig upp över öronen som köper nya lyxbilar. Kamprads bil är en typisk rikemansåk! Men det var inte vad tråden handlade om. Folk vill har förutfattade meningar om BMW varken dom är positiva eller negativa. Mycket baserat efter "klasstillhörighet" och egna upplevelser. Sen så har väl jantelagen i detta land med saken att göra. Och vilka personer associerar vi med märket, kungen, Persbrant, BMW ligan. Vilka associationer får man av en Skoda, inte så spännande va. Helmer svamp intresserad trädkramare från Åtvidaberg. Kanske inte liiiiika spännande kanske...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

DN denna gång. Länk

E46Cabrio Länk -06
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Roligt. Man kan ju förstå att man skriver färg och tillverkare för att folk som har sett bilen ska höra av sig. Men i detta fallet så är det ju bara BMW:n dom namnger. Den andra bilen är tydligen inte viktig..

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Kamprad kör skoda.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
För ca 15 år sen fanns det ett gäng ungdomar i Gbg som stal snabba bilar, gjorde inbrott och körde ifrån polisen, gång efter gång, dom kallades BMW-ligan, trots att dom även stal andra bilar, jag såg dem personligen in action i en Saab 9000 turbo, med halva poliskåren efter sig. Jag kommer inte ihåg om dom åkte fast tillslut, men så fort en BMW är inblandad i nån stöld i Ggb, så står det: BMW-ligan tillbaka igen.

BMW CS #5206
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Här är en av alla artiklar där bilmärket inte nämns alls. Ganska uppenbart vilket märke det är...
Länk

///BMW - Was sonst!
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Frerdrik-
Nejdå. Persson åker BMW 5 serie. Härom året på väg till något viktigt möte fick han stanna ett par mil innan han kom fram och hoppa över i en Volvo. Otroligt. Han behövde alltsa ha 2 bilar med sig för just detta :)

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.