|
|
|
|---|---|
| Hej! Har en BMW 316i M40 -89 som nyligen lagt av. Har använt bilen som bruksbil utan problem, men har nu avställt bilen. Har kört in och ut den i ett varmgarage ett par gånger. Senast då jag körde ut den gick den dock endast på 3cyl, och när den sedan skulle köras in tillbaka startar den inte. Den kan tända till på någon cylinder ibland men det är sällsynt. Bensinpumpen hörs och jag har putsat rotor och fördelare. Ser ingen gnista från tändspolen med stroboskop. Felet verkar ha kommit pga att bilen inte körs konstant längre. Vad är mest troligt...? | |
| kolla kamremmen så den står rätt då denna motor är rejält känd för sin dåliga kamdrivning,det kan faktiskt hända att remmen hoppar nån kugg även om du bara startar den och kör ut ur garaget!! | |
| kammen och remmen är nyligen bytta. Tror inte att det är remmen som hoppat då jag saknar gnista från tändspolen... | |
| bilen startate nu, men endast på en cylinder. Sedan efter en stund började den gå på 2cylindrar, sedan 3 och slutligen gick den på alla fyra. Stannade bilen och väntade nån timma. Startade bilen igen och samma fel. ??? | |
| hur ser stiften ut?har du gnista på alla i början när den går dåligt? | |
| Stiften ser bra ut, har inte gnista på alla i början. Gnistan kommer vart efter. Har kollat med stroboscop på tändkabeln från tändspolen till fördelarlocket. Gnistorna finns inte där heller så felet måste finnas före fördelarlocket.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.