|
|
|
|---|---|
|
Jo som rubriken lyder letar jag en e39:a. Bilen jag har hittat är en 523,sedan,cirka 16000 mil,blåmetallic,grått skinn,manuell,s-såld,s-bok,nyservad,multiratt,klima,17" med bra däck. vinterdäck i bra kondition,nyskattad och nybesiktigad,11 ägare däribland ett gäng firmor. Har ring på ett flertal med denna känns ärlig och välvårdad,får den för 70 är det för högt? Vet att det finns många som är lägre prisatt men då med för högt miltal och utan skinn som är ett av mina krav. Tacksam för tips! | |
Hawar |
Jag tycker att 70 låter bra om bilen fortfarande känns fräsch, definitivt inget överpris i allafall |
Hawar |
Är det en 96:a ? |
| Ja det är en 96:A | |
|
Jag gav 77' för min aprill 2005. Samma utrustning som du beskriver. 16000mil skinn mm. 17" med slitna däck dock. Jag var också skeptisk och tyckte att jag gav lite i överkant men bilen var mycket välskött och såg ut som ny innvändigt så jag köpte den ändå. Jag har inte ångrat mig. |
|
|
Novation i Uppsala hade tidigare i höst en 523-96 manuell, ca15500mil, från början var priset 79kkr men sänktes efter några månaden till 72,900kr innan den blev såld. Bilen i fråga var rätt så bas utrustad med komfortpkt, inget skinn... |
|
| Visst finns det billigare men är bilen i riktigt bra skick så skulle ju inte jag tveka. Försök dock att verka mindre intresserad än var du är så kanske du ändå kan pruta lite. | |
|
WWW.bilpriser.se Bilpriser Privat Ny värdering Steg 3 av 3 Värderingsutlåtande Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick. Köppris 68 100 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 53 000-61 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. Vald bil Fabrikat BMW Modell 523i Sedan, E39 (170hk) Årsmodell 1996 Mil 16000 1:a reg.dat 1996-01-01 Standardtillval Direktimporterad Nej Vinterdäck i OK skick Ja Servicebok&serv. enl. plan Ja Taxi/Budbil/Lb-reg Nej Vit/Beige/Brun Nej Metallic Ja Hund/Djur/Rökt Nej Småstad/Landsort Nej Modelltillval Komf.pkt saknas Ja M-Sport pkt Nej Steptronic Automat Nej Helläder Ja /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Spontant låter bilen åtminstone inte för billig. 11 ägare ger mig allergiska besvär, även om flertalet skulle vara företag, mätarställningen är högst normal och utrustningen rätt ordinär. Alltså... 70 000 är riktigt billigt för en fin E39:a om man ser till vad man får för pengarna, men samtidigt är det en väldigt vanlig begbil i dagsläget och priserna ligger nånstans i den regionen. Personligen hade jag backat ur p g a antalet ägare, men kan du se förbi det och dessutom kollar att bilen är ärlig och i gott skick - go for it. :) | |
|
www.bilpriser.se värderar helläder 100kr mer. Jeg ger inte mycket för den värderingen. |
|
| Antal ägare nojjan och milfobier behöver du inte ta på allvar. Men använd dessa argument för att pruta ner priset. Det är märkligt vad folk är lustiga med ägare och mil hysteri, det är nästan så illa att dom glömmer att titta på SKICKET! ;) Alltså granska bilen okulärt och tekniskt noga. det är trots allt bilen du köper inte historiken. Slitage och rost är inte kul. Välj i så fall en annan bil. | |
|
70tkr för en 96:a är inget fyndpris, man ska veta att E39 bilar av vissa modeller är iskalla på beg. marknaden. mvh |
|
|
Mudak - Jag håller med dig! :) PowerMac - Jag ÄR historikfixerad numera och jag är stolt över det. ;D |
|
|
håller med powermac, skick samt utrustning är viktigast tycker inte heller 70 är så billigt... tror du kan hitta en nyare för dom pengarna. BMW CS #5139 |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Ja nu har jag köpt bilen jag nämnt i tråden... Fick den för 70" och måste säga att det nog var värdt de tusenlappar den kanske kostade extra. Har varit och sett på några e39:or och insett att alla bilar inte är så välvårdade som de beskrivs i annonser och på telefon. För min del var det också värt en del att få den nybesiktigad,nyskattad,nästan nya däck på både 17" och vinterdäck,skinn mm...... Tack för hjälpen alla som gett tips och synpunkter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.