AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.744

Vingen på vänster vindrutetorkare E34.

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag har en liten fråga/kommentar om vindavisaren på vänster vindrutetorkare.
Vad fyller denna "vinge" för funktion? Vid farter över 90km/t lyfter skiten från rutan och hjälper därmed inte ett smack. På höger sida finns inte denna lilla vinge och där är allt frid och fröjd. Perfekt syn. Problemet är att den går inte att plocka bort denna mycket irriterande plastdel. Det går inte heller att sätta på en till torkare från höger sida då fästet på armarna är olika.
Vad göra???

DANNE
Min bil:
Länk
Gemini__
Köp ett torkablad utan denna "vinge". Inga torkare som säljs hos BMW mao.

Själv skulle jag inte sätta på något torkarblad utan denna "vinge", dels fyller det ju en funktion (inte i ditt fall visserligen, varför vet jag ej) samtidigt som det ej ser snyggt ut utan denna detalj.

Mvh:
Thomas

FredricF
När jag köpte min bil satt det några pirat-torkare (icke BMW) på som slutade torka rutan runt 120 blås eller så. Jag bytte till BMW original och dom funkar bra i alla farter jag provat (närmare 200).

BMW-torkarna var inte billiga men krävde heller inget banklån. Man kan dessutom köpa lösa blad till dom och byta så kanske blir det billigare i längden.....

(Kanske kan man montera vingen fel. Jag har sett pirattorkare där man kunde sätta vingen på (minst) två sätt.)

/Fredric

Jag kör hellre en japansk motorcyckel än äter en burk mask.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
De tär inte så enkelt som att torkaren är vänd "bak och fram" såatt torkaren lyfter istället föratt tryckas emot rutan...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Nejdå torkarna sitter rätt. Dessutom pratar vi Bosch (förmodligen BMWs tillverkare) och inget skräp pirat märke... Det är därför jag är lite konfunderad. Faktum är att samma fenomen uppstod på de gammla torkarna som var orginal grejjer!??

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fungerar förspänningen som den ska?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hl
187
Hloddovic
BMW 320d -02

MB CLK320 -99
MB E270 CDI -00
förmodligen så är torkararmens fjäder slut.. byt den eller hela armen.. ingen som har en höger arm över annars? =P
Varför bara vinge på förarsidan? För att vänstersidans torkare fungerar bra ändå, eller för att passageraren inte behöver se så bra?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kanske ska kolla på en ny torkararm till vänster sida då... Hade inte tänkt på det innan. Tack.

DANNE
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.