AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.458

328i bra bil eller!

Tjena !!
Bmw 328i-95 o framåt för o nackdelar med denna modell,, Har idag en M5-89 i helt orginalskick men frugan gillar ej o köra denna bil tyvärr ,, Har även haft en M535i-86 båda är helt underbara bilar,,, åter till 328i n erfarenheter,,,,,,,,
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Helt ok bil, lite slö dock...

Man bör lyssna efter missljud från framvagnen och rost annars tror jag att det är en ganska problemfri bil, min var det iaf.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Använder man den på rätt sätt behöver den inte vara sååå slö. Men det är ju ingen M3 precis. Händer ingenting över 5000 varv, lite tråkigt dock.
de
49
deluxe
325-88
328 coupe -95
525 -89
ekan: tjena! jag har en sån bil som du funderar lite på, en helt underbar motorkaraktär till den lilla bilen, det är ett väldigt gått vrid i denna 2,8 liters sexan, den bringar en bra bränsle ekonomi från0,7 -1,2, och ska man ändå nämna bra saker så drar denna bil helt orginal ett flertal av andra välkända märken, på sånna här black race som man varit med och testat...., får många frågandes ögon på mig och undrar om man gjort något med den,så slö är den inte, det är ju ändå det goa vridet man vill åt så man slipper "varva" sönder maskinen/deluxe
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Slö? Beror på vad man jämför med. Jämför den med 320i -86 så är den nog 328i inte det minsta slö. Jämför du med en m5 så kan den ju kännas lite slö.

Jag råder dig till att söka i forumet, finns mycket skrivet om 328i e36! Annars så kan jag ju bara säga lite kortfattat att det är en väldigt bra bil om den har skötts på rätt sätt och fått service så är e36 bestyckad med m52 en väldigt bra bil!

Är du ute efter en sjysst allroundbil med lite krut under huven i alla fall så passar 328i utmärkt! Annars om du inte är så pass kräsen på effekten så fungerar 323i utmärkt också! Då får du även aningen humanare försäkring & sopparäkning. Men sök och du lär finna mkt läsning! Kolla även in beg. guiden här till vänster.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hade en 328 -95 för ett antal år sedan och upplevde den inte som slö men det beror ju på vad man jämför med. Jag körde ca. 4000 mil (från 7000 till 11000 mil) med den och trivdes mycket bra med bilen. Kul att köra och inga större reperationer. Den gick snålt i förhållande till prestandan, hade en Golf VR6 innan 328:an och den drog ca. 1dl mer. Nackdelen med bilen var väl främst det begränsade utrymmet i baksätet men det är ju inte alla som har behov av detta.

Det är bara att hitta ett fräscht exemplar så tror jag nog du blir nöjd.

___
//Ulf
Hade en 328 -98 E46. Skön bil, riktigt go att ligga och köra långt med. Bra bränslekonomi på 0,7 landsväg i 140+ samt litern vid lugn stadskörning.

Om du hittar en 98 så lyssna efter barnsjukdomarna:
- Vinande kardan vid vissa hastigheter
- klonk från framvagn.
- rost på en del. Min var helt förskonad från det dock. (huv och skuff har jag för mig)

Lycka till.
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Jag har haft min 328 (E36) i snart 2 år och den är fantastikt bra!
Tror du kommer bli väldigt nöjd...

Min 328; Länk
Tack för alla svar,, de står mellan en 328 o en audi a3 1,8T vi får se vad de blir har inte bråttom ,,, tack ekan72
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Min personliga åsikt är att 328i/E36 är den bästa bruksbilen som Bmw byggt.

mvh
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Tja

Har haft 328 e36 o har en e46-nu.
Suvärena bilar.
Rätt sagt Dutta,
Mycket trevliga till vardags bruk.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Sök på forumet. Vet att man har jämfört 328i e36 och audu a3 här förut. Sök runt lite så finner du kanske intressant info!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Har en 328:a E46 med automatlåda och är lika förtjust varje gång jag kör den. Automatlådan fungerar oerhört bra med denna motor, även om jag vet att många tycker att 3:an skall ha en manuell låda. Som bruksbil är den svårslagen i sin storleksklass. Men slö? Nej, det tycker jag verkligen inte. Helt lagom.
ed
776
edge
520dT M -15
Har en 328, kan bara säga att ja är super nöjd, och skulle inte hitta en annan bil i den prisklassen som ger mer för pengarna.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Har haft en 328 E36 coupe -98 vilken jag va skitnöjd med!! om man jämför med många andra bilar så är prestanda inte alls dåliga. många svenssonbilar är givetvis snabbare som tex 95 Aero mm men de har ju ca 60 hk mer.... Det är en kul bil att köra, går billigt, snygg, och iaf min krånglade inte mer än ASCn vilket kostade ca 1300 att fixa... Hade jag haft råd att ha kvar 328an tillsammans med M3an hade jag aldrig sålt den!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.