|
|
|
|---|---|
|
Hej, har precis inskaffat mig en 318 med m40 motorn, har servat bilen med nytt olja, ny kamrem, nya stift, nytt luftfilter, nytt bränsle filter....men bilen vägrar att varva mer än 5000var, det tar liksom stopp där, (känns som om man åker i en vägg nästan, lite överdrivet men ni fattar) nån som har tips?? bilen e ny bes.. | |
| Jag hade ett liknande fenomen på min saab. Då var det en propp i avgassystemet. Fast då märktes även en kraftig effektminskning över hela registret. | |
| jag vet inte hur en 318 ska dra men nog tycker jag att den varvar segt,,,,har faktisk katten som första bov enligt mig... | |
|
bränslepumpen? mät bränsletrycket och se om det sjunker då du tappar effekt. |
|
|
Hur såg kammen ut ?? Nersliten kam brukar just visa sig genom att motorn inte orkar varva. |
|
| vet ej, får väl fråga mekanikern,,,några andra symptom på sliten kamaxel? | |
| Knackar den i motorn? Likt en diesel? | |
|
på tomgång när den e kall, kanske, annars tickar den mest vid 3000-4500varv, men det ska vara ganska normalt va?? bilen har gått 23200mil |
|
| Har hört talas om att det ibland var/är några problem med luftmängdsmätarna på M40 modellen, så BMW bytte en kabel till en med något motstånd eller annat. Har t.o.m läst om det här på forumet men nu hittar jag det inte. Då ska det visst bli de symptomen. Jag har haft en 316i M40 som va sån, men jag råkade sälja den innan åtgärd och nuvarande köpare har nog inte märkt det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.