AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.548

Svårstartad 323(e36)

th
130
thias
323 -96 M-optik
tänkte höra hur det gått för er som hade startproblem med 323 och 328 av 96 års modell någon som hittat något fel?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Har inte haft problemet fler gånger.
Ska lämna in bilen på service den 27/3 , får se om dom hittar något då.
mr-trobbs
tja min 323 är på bmw dåm hittar ingen fel fortfarande!!

En gång BMW alltid BMW!!!!
th
130
thias
323 -96 M-optik
Jag fick en liten ide härom kvällen. Har ni kollat ifall backventilen till soppan funkar som den ska?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
brukar vara pumpen i tanken mät bränsle trycket !

Mvh/ Daniel
mr-trobbs
Nu har en bil värkstad har haft min bil i en vecka upp kopplat med dator via styrboxen.
På 85 punkter 12 st. fel lagrade datorn, men inget av dom ursakar att bilen blir svår startad.
10 av 12 fel är återgärdad 2 fel står kvar,
Jag har byt t.o.m. Bränsle pumpen, inget fel på bränsle trycket heller.
Men experterna håller på och forskar. Och vill hitta orsaken till att bilen blir svar startad !

En gång BMW alltid BMW!!!!
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Autowåx i Karlstad fann felet på min kompis bil(328i-96). Den ville inte starta ibland(hände typ 3gg i veckan). Men efter att man väntat i någon minut så startade den, spelade ingen roll varm/kall.
Verkade som om den var extra känslig vid fukt, ex när han tvättade. Kommer inte ihåg vad det var nu som var felet(har för mig att det var databoxen), nånting nämde han att dom sa att Siemens-boxarna hade sämre kvalite.
Nu är det så att han arbetar i Norge och kommer hem på torsdag, ring annars Autowåx Bil(auk BMW) i Karlstad.
Innan dom fann felet bytte dom b-pumpen,tändplattan, tror det var kamaxelsensor.

mvh Andy

An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Vill lägga till att det inte var nåt fel på bränsletrycket här heller, utan det blev ingen gnista på stiftena när felet uppkom.

mvh Andy

An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
...och dom såg ingen felkod heller som man kunde binda till felet.

An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Det var styrboxen till insprutningen och orginalet var av märket Siemens.
Bränsletryck hade han ju, men den styr väl även nåt med tändningen också.

mvh Andy

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ännu en tråd som tar upp detta problem.
An
87
Andreas BMW
Bmw 328it-96
Glömde säga att det är en 328 -96:a

Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Jag blir helt häpen när jag läser om verkstäders misslyckade felsökningar och byte av alla tänkbara delar på chansning. Jag utgår ifrån att alla får betala byte av bränslepumpar och andra dyra komponenter fast problemet kvarstår.
Jag driver bilverkstad. Jag byter aldrig bränslepump på chansning, och det behöver inte BMW:s verkstäder göra heller. Vid misstanke om pumpfel är det bara att mäta bränsletryck och pumpkapacitet. Det tar högst 10 minuter på de flesta bilar, inklusive BMW.

Harry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.