|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på att inhandla en M3 till våren. Funderar främst på en E46a men har tittat lite på E36an då skillnaderna inte verkar vara så jättestora och E36an troligtvis inte kommer tappa mkt mer i värde Vad tror ni om hållbarheten, prisutvecklingen körglädjen osv i dessa bilar Har redan en Audi A8 så en M5 är inte aktuellt, vill ha en sportig liten bil. Alternativet till M3an är en 911. Det som talar för 911an är att den är mer speciell, kommer aldrig sjunka ett öre i pris och har inte turkstämpel. M3an är mer användarvänlig och går nog utmärkt att t.ex. pendla med. Fler goda sidor med M3an?? skillnad mellan E36 och E46? mvh/Calle | |
|
Vad jag förstått är det väl mycket stor skillnad på E36 och E46 när det gäller väghållning, formgivning, pris t.ex. E46 är väl en mycket solidare och bättre bil. |
|
| e46 är 100gr läckrare | |
Anne-Lise |
Skillnaderna mellan E36 och E46 kan jag inte svara på. Däremot har jag haft en 911:a, men kör nu en M3:a. Suktar fortfarande efter en 911, men tycker att kvalitén inte är vad som utlovas och att priset är högt. Hade ärligt talat väldigt mycket problem med 911:an och eftersom man betalat så mycket blev jag väldigt besviken. Trodde aldrig att jag skulle köpa en M3:a, men blev otroligt positivt överraskad. Kvalitén är grym, körglädjen minst lika bra som i Porschen och framförallt är den mer praktisk. Tror inte du behöver vara orolig för "turkstämpeln" när det gäller M3:an. Vill inte vara för negativ när det gäller 911, men trots höga priser prutas det enormt mycket. Tror även att M3:an är mer lättsåld i andra hand. Bestämmer du dig trots allt för en 911 så rekommenderar jag 993 eller 997, eftersom många Porscheentusiaster tror att 996:an kommer att bli en 928-flopp. Själv kommer jag inte att byta min M3:a mot en 911 igen. |
|
En god vän har haft några stycken M3:or som jag kört och åkt med i, E46 M3 är en superbil men charmen finns inte där som på gamla M3 E36 3.2 då man bara myste av den råa kraften som fanns, men som sagt E46 är en nyare konstruktion men till ett nästan tre gånger så högt pris. mvh |
|
|
Det e grymt stora skillnader mellan karosserna, komforten samt kvaliten på bilen! E36:an har nu 14 år bakom sig o börjar kännas lite för gammalt faktiskt! Ingen bil man vänder sig om direkt när man ser en E36:a även om det e en M3:a Sen det där med Turkstämpeln : Folk är bara avundsjuka som inte kan köra själva bmw o Merca det är därför det brukar heta zigenar merca Det e bara avundsjuka svenskar hela bunten! som kan fortsätta köra med sin sosse container från 1988 o snegla sig på sin grannes bil ;-) Har du cashen o viljan köp en E46 M3:a (men kolla motorn) e den inte byt köp inte :-) BMW M-POWER |
|
|
väghållning skiljer det en hel del mellan E36 & E46 men rakt fram är inte skillnaden så stor, uppgraderade bromsar på E46 då de äldre inte håller måttet när man kör lite aktivt ett tag, jag skulle satsat på E46 den enda nackdelen är väl ev prisras som jag ser det, tips kan vara att köpa smg då jag tror dessa kommer att stå sig bättre i värde. Har ägt både 3.0 & 3.2 och provkört E46 /// mstrutsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.