AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.246

Vem e snabbast? BMW M3 VS Supra?

Sida 4 av 4
Jk
128
Jkangas
327i e30

skit i dedär med tester. och testa supra mot bmw samma motorvolym och turbo. eller?
Hur menar du nu?

/micke
Där ser man. Supran är snabbare än M3 E36 3.2.

do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Zupra1 mer verklighet än så här blir det inte ;)

För dom som har intresse har jag kört 13:42/172Kmh med min heeeeeelt std m3 cab-97 på 1720Kg på plattan.(sommaren 2005) (slut 245/40-17).

Kompisen, Jakob Eriksson körde 13:201/174Kmh med sin m3 Limo-97.....
också heeeeelt standard......(sommaren 2005)

Vid behov kan tidkortbevis uppvisas ;)

Mvh
Jonas Hildingstam
zupra1
dolores//

Då ligger du en liten bit efter mig då? ;)

13.11/176Kmh... också standard.
Hade iofs bytat standardröret baktill till ett 3" så att den kunde andas lite bättre. Sedan om det gjorde någon skillnad... vete f*n! Många "japps-nissar" hävdade ( hävdar än idag ) att det t om skulle ge cirka +25-30 hk mer pga att dom var så himla strypta "over there in Japan". Hade inte tillfälle att mäta upp det då min smarta brorsa hann plantera den i en rondell kort därefter.

Ps: bilen är inte skrotad utan rullar någonstans i Mellersta Sverige...tror å hoppas jag!

mvh...
do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Jo jag gör visst det ;)
Har aldrig åkt eller kört en supra så jag kan inte uttrycka mig alls om dessa bilar men snygga är dom och skulle inte tacka nej till en :)
Tyvärr så sålde jag min cab för ett par månader sedan för ett annat BMW Cab-inköp....länk på min gamla m3 cab....
Länk

Tror nog personligen att det är ganska så dött lopp mellan dessa två bilar när det gäller Hastighetsjämförelser.....dom har säkert ganska så olika motorkaraktärer och upplevs därför också olika när man sitter bakom ratten så vilken av dessa bilar som går fortast är nog som sagt från person till person.....
Men jag vet att M3:an är snabbare :) !!!!!!! (ironi)!
Mvh
zupra1---> Och bilen var inte pystrimmad alls? Inte Höjt laddtryck alls?

För de jag har kört mot har då verkligen inte haft mycket att sätta emot en M5 3,8 när de vart orginal, det har nästan vart som en omkörning.

M.V.H.
zupra1
Andreas Plars //

Bilen som jag ägde var helt original...förutom då...avgassystemet.
Kan väl säga att den enda Bmw:n som jag fick rast av i dom högre regionerna/var en B10 Biturbo.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Inte dåligt av en 340 hk bil att köra om en 320/330 hk bil i ca samma viktklass som om de vore en omkörning..

Jag tror såhär: Supra= strippenbil
M3= banbil

Eller ja åtmindstone nånting ditåt.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
zupra1
dolores51//

Jo...du har rätt. Allting beror på skicket på bilen... föraren... osv... osv... osv.
Personligen så föredrar jag M3:an. Den är mer praktisk och lika snabb...ungefär! *skrattar*

Speciellt M3:an och Supran. Dom får nästan alltid bekänna färg vid rödljusen mot allehanda Gti-bilar/ Vovlvos/ Saabar/ Civicar mm mm ( som i vanliga fall inte har en suck egentligen ). Dom vill prova på lyckan så att säga. Det är allltid någon bil som skall dra mot en. Varje gång man skulle ut å lufta den lite så kom det någon som ville dra ett race - en "kepsnisse" med en Civic Type-R eller något liknande ställde sig bredvid med 6-7000Varv!

Tycker bara att det är ett bevis på att både Bmw M3 och Toyota Supra kan klassas som riktiga dräpare som snart är antika ( åldersmässigt i alla fall )!
"Speciellt M3:an och Supran. Dom får nästan alltid bekänna färg vid rödljusen mot allehanda Gti-bilar/ Vovlvos/ Saabar/ Civicar mm mm"

Nej, där har framhjulsdrivna bilar inte mycket att sätta till!
Sedan kan det bli tuffare om de har samma effekt eller tom mindre pga mindre förluster i drivlina och ofta lite lättare bilar.
M.V.H.
jimmy/bmw
Länk
Skapliga slutfarter då E46 M3 kring 170...Den borde ja va lite vassare med en tid på 18sek till 200km/t mot 20sek för gamla 3,2:an.

/Danne

/// mstrutsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.