|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| jag är inte speciellt intresserad. Dock är Supra en kul bil att jämföra mot. | |
|
M3:an e snabbare än en supra med automatlåda.. Däremot så är inte M3:an snabbar än en manuell supra.. Siffrorna som någon länkade upp på en M3:a och en supra där M3:an gör 0-100 på 5.7 och supran på 5.9 stämmer inte på i suprans fall iallafall.. Har inte i något test sett en ända mauell supra göra över 5.5.. Mvh Markus |
|
|
Tycker nog att 0-100 på 5,9 för en standard Supra på 330 Hk och ca 1700 Kg låter högst sannolikt. De är inga monster direkt i originalskick, utan då rätt klunsiga och "halvklena"... För att få ner en sådan Supra under 5,5 sekunder kräver nog både rejält rapp förare och bättre däck gissar jag, och en smula tur kanske. Och att få ned den i under 5 låter som rätt knepigt om man inte då står på varvstoppen med feta slicksen på klistrad strip och sen tappar kopplingen, då kansek det finns en chans... Dr Tinnitus |
|
|
Jag förstår inte hur en supra kan vara några sekunder långsammare än en M3.a upp till 200. Twinen flåsar väl på rätt bra, och den väger ju bara marginalt mindre, men ja kan tänka mig att supran har mindre luft motstånd. Självklart är det jämt, tror inte att en M3.a piskar en supra så lätt inte.....inte den manuella iaf. Gott nytt år. Bilen:Länk /Henrik |
|
| Det borde finnas lite mer tester ute på nätet? Kanske utväxlingen i 5an respektive 6an har med saken att göra. Kanske. :) | |
behrozosogh |
Tja! jag har piskat Supra med min M3 cab 95a,som va helt orginal,,och inte bara 1 gång eller 2 gånger..3 gånger piska jag honom..det är jag 100% på..den supran va helt orginal oxå. antingen e jag bra på köra eller så va han kass på köra.Thats it! Catch me if you can.. GLÖM INTE!! De du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Kom på att tänka att det finns, eller börjat dyka upp många högerstyrda jap spec Supror i Sverige, vilket betyder 280hk. Mindre spridare, turbos osv. Sedan finns det rätt många automatare. Så chansen är rätt stor att man stöter på en automatare, och dessutom en viss risk att det är en jap spec. behrozosogh t.ex kunde lätt ha kört mot en sådan. |
|
| känner en kille med en supra trimmad med BPU och det borde ge mer effekt än i min M3a men frågan är om den är snabbare vågar inte säga nåt men vikten på 1700kg och 4-stegad automat låter inte så räjsigt i mina öron... | |
|
Har haft en org Supra med manuell låda. Varken M3 (321hk) eller M5(340hk) rår på supran.Supran har övertaget i stort sett alla intervall. Har kört flertalet av M-bilarna. Menar nu inte att skillnaden är stor men tillräcklig. Det är ganska stor skillnad på en 6vxl manuell vs en 4-stegs automat när bilarna är original. Låter som det är automatare det har rejsats mot. Klockade min till 12,3 sekunder 100-200 (låg i 100 och sedan gasa). Det tror jag inte M3:an klarar, möjligtvis 354hk M3:an. Annars håller jag med om att Supran känns lite tung. mvh fd Supra ägare. |
|
|
Finns väl Supror helt utan turbo med betydlugt mindre effekt också eller......? Kanske var en sån ni racade emot.......= ) |
|
|
Bra stavning man har......ha ha ha |
|
|
Körde brorsans Supra 330hk automat ett antal gånger. Om man jämför "prestanda-upplevelsen" mot min m3 3.2 utan klockade tider så är det ingen som är direkt överlägsen den andra. Tyckte dock att Supran kändes lite lite seg, dock sög den iväg bra vid omkörningar tex. När vi åkte med Supran på motorvägen en gång så kom det upp en m5 e39 brevid och vi drog på båda två, DÅ fick vi rejält me pisk.. |
|
|
Min M3a "klockar" jag 11,5sek 100-200. E39 M5 är lika snabb som M3 E46 rakt fram |
|
|
Skulle kanske tro att bilarna kanske nästan kan säjas vara ganska identiska i "raktfram" prestanda? Kanske har M3an övertag på en krokig väg/bana... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
222hk i sugmotorn, finns faktiskt ett par sådanna också i Sverige. 6 växlade Supran, EU och USA spec med 330hk skulle kunna fightas med BMW 3.2. Då är det den snabbaste Supran. Automatare tror jag inte kan matcha ens 3.0 M3an. På krokiga vägar/bana är det svårt att mäta prestandan. Möjligtvis om samma förare skulle köra båda bilarna ett par varv runt samma bana. Den enda Supra som körts av Gullabo i Superstage fick 1.27. Men då är bilen inte orginal heller. Så det är inte helt lätt att besvara frågan om väghållningen, förutom att det skulle vara önskevärt med lite lättning. |
|
| Är det så stor skillnad mellan automaterna och manuella lådorna på suprorna? | |
| Japp, självklart. Segare växlingar och mindre växlar, och mer i transmitionsförluster. Hur stor skillnaden är exakt, vet jag dock inte. | |
|
Jag tror som några fler att 330hk Supran med manuell låda är ganska jämnsnabb med M3 3.2. |
|
|
En manuel supra går bättre en BMW M3 3,2 både rakt fram och i kurvor. Supran ligger riktigt bra i kurvorna. Det finns massor av tester som är gjorda och Supran har alltid bättre prestanda än M3:an, blundar ni för dessa? En original M3 3,2 ligger på närmare ca 14 sekunder på 402m, Supran ca 13,5 Supran i SS hade enbart trimmad motor vilket gjorde den ganska svårkörd på en så kniksig bana men ändå en tid på 1,27. En original M3:a får ju till och med stryk av civic type-r på SS. Finns det någon 3,2 som ens kommit under 1,30 och om det finns är den inte original. Ta det nu inte som att jag klankar ner på M3:an, fin och snabb bil men absolut inte värst. |
|
|
Här är test på bägge bilarna: M3 3,2: Länk Supra manuell: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.