|
|
|
|---|---|
|
Det finns ju massor av inlägg angående BMW radio som tystnar i bland.Min BM54 har varit sådan, men sedan några dagar är den heldöd. Jag kopplade loss batteriet en stund och sedan funkade den en liten stund, för att sedan återgå till dom döda. Tror ni att en "vanlig" TV tekniker kan felsöka den nu när den är heldöd, eller ska jag försöka hitta en beg. och vilka passar då? Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab | |
|
Det skall inte innebära nåt problem att felsöka på stereon. Det som däremot kan ställa till det är att kunna provköra den utanför bilen, iaf fullt ut, eftersom vissa delar, displayer osv i vissa fall sitter i bilen, inte på själva stereon. Sen bör man vara observant på att mycket av manövrering osv i vissa fall sker med en seriell databuss på ett par stift på stereon. Sammantaget gör det att det kan vara knepigt att köra stereon på bänken i samband med felsökning osv, vilket är nödvändigt. Men man kan ha tur också och upptäcka lödfel mm utan inkoppling, sen får man plugga in i bilen igen och testa osv. FP |
|
|
Tur att du svarade Folke. verkar kunna din sak. Detta verkar ju vara ett vanligt problem på dessa apparater, några på forumet menar ju att det är mjukvarufel, då kanske det blir värre för en "vanlig" reperatör? Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.