AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.053

Erfarenheter av GE-cars.

Hej.

Funderar på att ta hem en bil från denna firman Länk . Någon som haft kontakt eller gjort affärer med dem eller har andra erfarenheter därifrån värt att nämna?

MVH Henrik
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Inga erfarenheter öht men firman ägs väl av GE Capital och är således gamla förmånsbilar. Många bra bilder + spridda miltal vilket gör att jag iallafall skulle definitivt våga köpa därifrån. Mycket bra site.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Dum fråga kanske, men skulle man våga köpa osett därifrån?
Det är nog inget fel på handlaren i sig, med tanke på att GE är ett hyffsat (läs väldigt) stort företag. Personligen skulle jag inte ha några som helst problem att köpa bil därifrån.

Gamla tjänstebilar brukar ju vara välservade, men det är ju inte alltid de är behandlade med kärlek.

/// Erik
severinsen:
Hur menar du "osedd"? Tänker du isf betala den från Sverige och ta den på transport hem? Beror ju också på vilken prisklass vi pratar om.

___
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Rolex:
Ja, det var det jag menade. Visst är det alltid att föredra att se och köra bilen. Problemet är att ta tid för det. De flesta seriösa firmor brukar väl vara väldigt noga med att ge en sanningsenlig bild av eventuella defekter och skönhetsfel. Får man då höra det man vill höra och firman man har kontakt med är seriös borde det ju inte vara något problem egentligen, eller? Prisklass på bil i mitt fall är 13k-16K euro ungefär.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.