AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.603

vinterväglad + leka !:D

Sida 2 av 2
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
diffbroms rekomenderas..

"Den som ingen diffbroms har, han får sladda ..."

sama som

**"Den som ingen turbo har, frå sladda utan bar"

** Stulet citat

/Strengbohm
Free your mind, E30

Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel!
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Strengblom >>
Jag hoppas du menar tvärtom?!?!?!?!

1. diffbroms = båda hjulen driver = bilen sladdar som fan
2. ingen diffbroms = hjulet med minst grepp driver = bilen slirar på ena hjulet = ingen sladd.

Självklart går det att sladda utan diffbroms, men då lär du knycka till med ratten om du åker rakt fram för att sladda. Å andra sidan ser jag ingen som helst glädje i att åka på sladd på en rak väg. Det är ju in i helvetes mycket roligare att försöka klara av att ta en krokig grusväg, så fort man kan på sladd än en raksträcka... Kan inte bara vara jag som tycker det. Även att åka på en tom parkering och sladda... hur kul är det? Ingen utmaning alls... För att lära sig lär man göra misstag. Köra i diket en å annan gång... annars lär man sig aldrig.

Gott nytt för fan!

// Erik
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
måste fråga vad du menar med det där utalandet???

Strengblom >>
Jag hoppas du menar tvärtom?!?!?!?!

Om jag inte läste fel är rubriken leka o vinter väglag något...

sladda men obromsad diff är som att knulla med kondom... det funkar det också.

Vet inte vad du har för erfarenheter av "vinter körning på bredden" med jag ser antydan till inkompetens?!.. Sladda grusväg?? blästra bilen med grus..(vill man inte då man ÄGER en BMW) då är ju snö att rekomendera.. dels så sliter det mindre på bilen.. sen är det mjukare att kracha i snö.

men att sladda med diff är så otroligt mycket roligare/bättre... man vet att bilen kommer när man lägger stället. Inte som obromsade bilen driver bara ibland.

Testa att sladda med bilen på rak väg.. kan vara skit kul.... spec när det kommer lite hastighet...

ps. Jag har "hittat" ett bra sladd ställe här i etuna.. syftar på vilsta industri område(majoriteten vet säker var det "hittade stället ligger") Något att tänka på bara är vilket håll alla kör åt.. för många tar inner kurva, man vill inte möta någon på ställ i 70-80 blås.ds

/Strengbohm
Free your mind, E30

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Alla vill kanske inte lägga sin bil i diket även om man bara gör det en gång... Men jag håller med dig om att parkeringsplatser inte är så roande. Det är däremot ganska vettigt att börja sladda där och inte på en grusväg i skogen. Håller för övrigt med dig Heinz_Keller. Säger ju sig självt att om båda hjulen slirar blir friktionen sämre och bilen sladdar.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
"den som ingen diffbroms har, han får sladda..."

Jag har 100% diffbromsat :)
St
170
Strengbohm
325i -90
318is -91
ja.. och visst ät det bättre än obromsad?????

100% diffbroms = Svetsad???

/Strengbohm
Free your mind, E30

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.