|
|
|
|---|---|
| Har bilen upp-pallad och har lossat muttern och "stödplåten" men bulten i mitten vägra lossa. Finns ingen bultskalle i kupen utan bara ett hål med bulten i (splinsad?). Tips någon? | |
|
Våld. Ge den stryk. Slå den rakt upp. m30 i e30 |
|
|
Skruva dock på en mutter först innan du börjar slå. FAF |
|
|
Vart exakt sitter silent blocken på en sedan? Kan någon skicka en länk från Real OEM kanske? Tackar! See Ya! Alex |
|
|
Länk Kan det röra sig om nr. 2 tro? See Ya! Alex |
|
|
Stämmer bra det. |
|
|
Nu är blocken bytta. Bulten var "splinesad" och satt ordentligt. Vilja, våld och 5-56 löste det. Blocken i sig var värre att ta bort, verktyget som finns här Länk funkade inte alls att dra ur bussningarna med. Gick kalasbra att dra i dom på det sättet dock. En sak är säker, jag kommer aldrig att byta ett par silentblock igen. Det var det jävligaste jag gjort. Att bara få ur själva bussningen tog lätt 1,5 timme per sida. |
|
|
jag bytte silenter på min e30 förr ett tag sen, hade aldrig gjort det innan..för mig tog det 9 timmar totalt, det som tog längst tid var nog att få ur bussningarna, jag eldade ur dom med gasolen (skärmade av först) och passade på att laga lite rost också. Det går åt lite tid, men jag skulle inte tveka på att göra det igen... MVH Johan K |
|
| På min E30 tog det ett veckoslut... vänster sida på lördag och höger på söndag. Inte kul, men bilen kändes som ny efteråt. Fast själv kände jag mig som 80 minst... | |
|
På min förra E34 (525) var det våld, våld o mer våld o gassvets som gällde. Sen var det ett par dagars semester... Kan inte vissa saker vara lite enklare??? /Grabber |
|
| Haha, va på min bil vi bytte, tack limpur ;) det tog fan nästan 10 timmar. usch fifaan, men nu känns den prima :D | |
| Nemas problemas Banditleffe, jag håller redan på med en "att göra" lista på min bil som jag mailar över sen :-) | |
|
På min gick det bara fint med utdragaren som länkades till, plus värmepistol. Att sätta i dom nya var ännu enklare, gjorde en slinga runt garagedomkraften och runt bärarmen o pumpade dom på plats. cirka 2 timmar med kafferast. Jag gör gärna om det. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.