AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
825

ET på orginal m3 fälgar -97?

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
vad är det för et på orginal M3 fälgar? jag har Schnitzer med et 43 och de går inte på med mina coilovers fram. fälgkanten tar emot fjäderbenet. Måste ha ut fälgen ca 10 mm. vet inte om jag kan sätta spacer för jag tror däcken kommer ta emot skärmkanten. Får väl smala av fälgarna på insidan till 8" istället för nuvarande 8,5"....
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
>>Länk

mvh
Jag har 8.5x18" AC Schnitzer type II R med 225/40-18 fram och har beställt 235 breda till dem vilket jag räknar med skall funka. Har ET32 eller 34 (blev osäker)

ET41 står det i min GT framfälg.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Har du org fjäderben eller andra fasst inte coilovers skall de funka. jag hade org fjäderben och 235/40-18 fram med et 43 som sagt. bak 255/35-18
Jo, det är klart. Menade bara att det inte tar i på utsidan med ET32-34 och 8.5". Så det borde ju funka med 10mm spacer för dig.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
hehe ok tack! går bilen igenom besiktning med spacer på? taskigt läge om den inte för det.. kan ju inte ta bort dem för då kan jag ju inte köra me bilen..
vassego;)
Kan gå ut imorgon och kolla exakt vad det är för ET, så jag inte lurar dig.

Det med beiktningen har jag ingen aning om dock, har aldrigt spacers på någon bil.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Vänligt av dig. jag tror jag smalar av fälgarna fram 1" på insidan för säkerhets skull. det vore ju inte kul att komma till bilprovningen å få underkänt på spacer å sen inte kunna montera hjulen utan dem..
Var ute och kollade, och det var nog tur det, har ET38 fram.
Har inte bilen stående på hjulen så jag kan inte säga hur mycket plats det finns kvar exakt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.