|
|
|
|---|---|
|
Idag har jag gjort en Celisretrofit (facelift 2000 baklampor). Styrdonen som är till bakljuset ledlampor placeras på en hållare under reservhjulet vilket gör att jag inte längre kan ha min fina BMW original-reservdunk som ligger så fint under reserven. Jag funderar nu på att hitta en bättre placering av styrdonen med de kräver värmeavledning (har kylflänsar) så det går ju inte att klämma in dem var som helst. Någon som har förslag? Jag såg att syra runnit ut i reservbaljan och fann att ventilationsslangen inte var påkopplad. Jag fick nästan ryggskott när jag lyfte ur det tunga 90-amperebatteriet, puuuh! Kan var bra att kolla upp! Mvh, Steaman | |
|
Har du hittat bra nån plats?, har samma problem då jag skall ta bort golvet och byta mot M5-golvet. |
|
|
Men hallå 540ia... Vad är det som gör att du ska BYTA golv i en så pass ny bil. Inte rost väl? Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag tror att 540is tänker montera dubbla utblås. Angående placeringen av styrdonen så har jag inte haft tid och jag vill först kolla upp vilken värmeutveckling som dom har. Mvh, Steaman |
|
|
Helt korrekt. M5'an har ett annat golv utan reservbalja och Batteriet flyttat till mitten. märkte det när jag var på Avgasteknik i Uppsala och tittade under bilen ... :=) Blev en rätt fet beställning på Novation av M5-delar... |
|
|
Nån som vet va de e för typ av lampor som sitter i 01:orna bak t.e.x för de kom väl då. Dom hära me dom runda ringarna fram å dom "långa bakljusena" MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
540is> tänker du byta golv :o Ska du då såga ur det gammla och svetsa i det nya!? Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Mr-speed: Det är led-lampor, en typ av lysdioder istället för vanliga glödlampor, men bara till bakljuset resten är vanliga lampor, skall förresten få mina på torsdag. CHS |
|
| något förenklat skulle man kunna säga så ja..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.