|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hitta en äldre annons på samma bil. Tydligen har den sportstolar i skinn, undrar om den har Ac också.. ? Länk |
|
|
Var och kollade på en fin bil idag! Länk Tyckte den var helt okej och mycket var bytt men därimot verkade inte själva motorn varit på renovering! Det lät lite konstigt, och så var det lite hostande ljud från avgassystemet när man gasade i tomgång! Men den gick väldigt bra! Funderar på att göra ett M-Test men det kostar så mycket! Vad tror ni? Har bara kollat på en bil hitills men den hade ett bra pris och man skulle nog kunna få ner priset lite till! |
|
|
Det måste nog vart den fulaste ratten jag har någonsin sett på en e36:a! Usch och tvi för lexusbakljusen.. Ingen Ac, men skinnstolar, svarta dessutom.... Bastu? Jag tycker du avvaktar, ta det lugnt och kolla runt lite, bilda dig en uppfattning. Som "ny" och ovetande så kan även snikutrustade mindre bra bilar förefalla bra. Jag skulle personligen valt en 323:a som är en bättre bil i de flesta avseenden, eller gå och kolla runt på olika exemplar 318is, 320, 323, 325 och se vad man kan få för den summan du äger! |
|
|
Den bilen var inte fin. Vilken konstig färg den ser ut att ha, urblekt på något vis. Även listerna ser vitgrå ut. Dessutom en massa kladd i form av bakljus, trälister, ratt. Nu kanske inte bilderna gör den rättvisa men ändå. Håller med MD, leta vidare. Mvh Johan |
|
|
Köp en bil för dina egna pengar. Betydligt mer tillfredställande än att behöva låna till en dyrare bil. Tror en e36 318IS/320/325 92-94 är vad du söker. Finns ett par fina i Västmanland - blocket (inte långt från Sthlm där jag gissar att du håller till). OBS! Glöm automat. Inte alls lika kul på vintern.... ;) Länk Länk Länk |
|
|
Ja jag tyckte också färgen så hemsk ut på bilderna! Men det var absolut inte så, den såg skitfin ut, precis som alla andra röda bmws, alltså brilliantröd! Länk den färgen var det! Men det är ju en bil i den prisklass jag har? Man får väl pruta lite så är jag nere i de 35000kr som jag kan skrapa fram! Men jag håller med om att kolla på en bil inte räcker! Det var bara att den här såg ovanligt snygg ut, särskilt inuti! Den här ska jag annars kolla på på söndag Länk Och den här killen hörde av sig till mig och jag tycker den verkar intressant också, bara synd att den inte är särskilt stylad, orginal fronspoiler! Länk |
|
| Fast att den inte är stylad kan du nog se som ett plus inför den dagen då bilen ska säljas, mer lättsålt... | |
|
Angående 6-cylindriga BMW så introducerades vanos 1993 på 3 serien, eventuellt 92:or som tillverkades 09/92. Jag skulle föredra att köpa en med vanos i alla fall, dvs en 93-95 om det gäller m50 motorn, ännu hellre skulle jag köpt en bil med m52 motor dvs en 323/328, men då går man ju upp i pris så klart. Dessutom angående Ac:n på den första bilen du länkar till så tror jag den går på den äldre gasen, att Ac:n måste fyllas på betyder oftast inte bara att den behövs fyllas på... Dessutom om du har en Ac som går på den gamla gasen så måste du fixa nån som är villig att fylla r134 åt dig svart i det gamla systemet.. Alltså problem att få det å funka fint. Du kanske skulle satsa på en fräsch 318is e36? Billigare att äga och en bra förstabil. Annars så är ju en 325:a en bra bil också, dock dyrare i stort sett allt. Men kolla på många bilar, stressa inte, du ska ju trots allt ha bilen ett tag ju. Det är köparens marknad, även om nått objekt blir sålt som du vill ha så finns det alltid fler. |
|
|
Tjena! Hur vet man om det är vanos på bilen då? Tittade på en e36 320i -92a coupe idag, kraften i den motorn räckte gott och väl för mig! =) Funderar på att köpa den, 28000kr utan sommardäck hade jag tänkt bjuda, hoppas han nappar! Ska ringa honom imorgon Den här bilen hade dock ingen färddator, ingen ac och ingen styling men var åtmistone nedlackad och såg fin ut i motor och ägaren var runt 30 som inte direkt buskör med bilen och tidigare ägare var en kvinna och en gammal man! den har gått 19500mil. |
|
|
Det låter väl som en skapligt bra bil. Vanos kom från och med 93 års modell så ditt objekt har det inte. Bilar som är tillverkade 09-92 och senare räknas som 93:or i Sverige i alla fall. Bilar men vanos har en utstickande del i framkant av motorn. Du hittar en bättre beskrivning om du söker på forumet. Jag tycker inte det är livsnödvändigt att ha vanos utan om bilen är bra i övrigt så är det bara att slå till. Mvh Johan |
|
|
Det gick åt helvete det var den här jag tittade på, men han vägrade pruta ett öre Länk Får väl vänta på min bil ännu längre då, för det finns inte riktigt någon annan just nu som är intressant! |
|
|
Ja då miste jag ännu ett bilköp, den vart såld =( Men jag undrar, e46or, är de mycket billigare i tyskland? Såg en annons på mobile.de där en kostade 5800euro, vilket betyder typ 55000kr, vilket är jävligt billigt ändå! Tror ni det är bra? |
|
|
Nej. Inte bra alls! Bättre att köpa en fräschare e36 än den billigaste och sunkigaste e46:an. Borde ju vara SOLKLART! |
|
|
Jag tycker du ska köpa en M5:a. Finns inte mycket roligare bil än så. Jag är mycket nöjd med min och du kommer defenitivt ha råd med en. Jag betalar ca: 12 000 kr/året i försäkring. Har du (eller din Mamma) 400 % på detta, innebär det att du tjänar 36 000 kr (100% = 12 000) om året, pengar som du skulle kunda änvända för lån/reservdelar/bensin att återinvenstera i bilen. Tipsa mig gärna om försäkringsbolaget;-) och lycka till med bilköpet. Hur som helst, är jag helt övertygad om att du är en skärpt kille. Annars hade du inte valt bmw. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.