|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
MickeBMW: satsa på en 316 Compact! Knappast den snyggaste eller den snabbaste BMW som tillverkats, men en vettig bil! Går att köpa för en rimlig peng. Riktigt god ekonomi, billig försäkring och drar lite soppa! Och med snygga 17-tummare ser den inte så pjåkig ut.. Och som alla BMW kul att köra- speciellt nu i snömodden och utan antisladd.. :)) |
|
|
visst har e36an ett vassare utseende men då måste man gå upp en prisklass för att få de fina exemplaren! som den här: Länk tror ni det går att pruta en del? MVH Micke |
|
|
"Stora klimatanläggningen, ac måste fyllas på" Tveksamt att en bara behöver fyllas på, om det vill sig illa kan det kosta upp emot tiotusen kronor att ordna. Men hur som helst så är det bra att den har den nya gasen. Står inte hur många mil den har rullat men om den gått 23000 så borde den gå att få för strax under 40. Du måste ju kika på skicket och så, dessutom så är grönt skinn i bilen rätt ovanligt och smaksak om det är snyggt eller inte. 1995 var sista året 325i tillverkades och således borde alla barnsjukdomar och diverse brister vara ordnade. Vilket självklart är positivt. Men hellre en billigare bil i de högre prisklasserna än en dyrare bil i den lägre prissegmenten. |
|
| MD: hittar du någon bra e36a som ser bra ut för under 40000kr? | |
|
MickeBMW: Tänk på att soppakostnaden för en E34 alltid blir högre än en E36, jag skulle kolla på en E36 318/316 som första bil. Länk Mvh |
|
|
E34:an (525i -93) är fin. Det är en granne som säljer. Han har varit ganska noga med den. I alla fall väldigt vältvättad.... :) Gr8ride |
|
|
Jag vet inte riktigt, tycker det är enormt svårt att hitta en bil man känner sig 100% nöjd med. Du får ju kika på dels: *Miltal *Ägare *Årsmodell *Skick *Utrustning *Serive/reparationer/servicebok/M test *Fälgar/orginalskick/styling *Rätt färg *Coupé/sedan *Svensk/Import *M detaljer/fabriksmonterade/eftermonterade *Pris Tillfredsställer bilen ovanstående punker och känns bra så är det en bra bil antar jag, kan ju säga dig att jag hade äldigt svårt att hitta min bil som jag har nu. Tog mig från december 2004 till 23 juli 2005. Visserligen tog jag det lugnt och fint men å andra sidan har jag en fin daytonaviolett metallic 323:a med M aerodynamikpaket, sportstolar, klima, få ägare och svensksåld med full dokumentation. Kan tillägga att jag kört 1500 mil utan att byta någonting, förutom några glödlampor och har också besiktat utan anmärkning. Kontentan är inte att berätta hur fin eller bra min bil är utan att du ska vänta leta och leta tills du verkligen hittar det du vill ha. Ser inget fel med att betala någon/några tusenlappar mer för det exet du vill ha, istället för att köpa en billigare och bli missnöjd efter ett tag. Första bilen jag köpte var en 318i -92 calypsoröd metallic. Jag var skitnöjd med den bilen för då visste jag inte lika mycket om e36 och var således inte så kräsen. Bilen rullade ett tag på plåtfälgar men jag var lika nöjd. Efter ett tag så hade jag lärt mig mera och sett mera så de nästkommande bilköpen blev allt svårare. Ja, sista tog ju drygt ett halvår. Så försök att läsa till dig så mycket som möjligt nu så du vet vad du ska leta efter. |
|
|
Tjena! Ja det är frågan vad jag ska göra! Jag tänker inte köpa en bil för mer än 35000kr! Och helst skulle det vara en e36a, här på forumet verkar det som om de säljs för 30-35 tusen men i annonser verkar de flesta ligga på över 40 för att de ska vara fina! Säljs det ovanligt få bilar såhär mitt på vintern? för utbudet känns verkligen ovanligt litet! Har väldigt svårt för att bestämma mig! hjälp =) MVH Micke |
|
| MickeBMW: Var inte rädd för att priset ligger över 40.000 det brukar gå att få ner priserna en hel del. | |
|
Håller med, att pruta 5kkr eller liknande är inte alls ovanligt! Det är svårt att sälja bil nu vilket många har fått erfara. Att det är vinter gör det inte lättare. Vill du ha en bil som ser lite modernare ut så köp en E36a, annars är en E34 ett bra val och det bör inte vara några problem att hitta rätt E34a för 35kkr. Lycka till med bilköpet! |
|
| Ja en E34a kan man ju få fina för 35000kr men jag vill inte lägga ut så mycket om det är den modellen! En E34a vill jag inte lägga mer än 28000kr på kanske, men en e36a kan ajg tänka mig 35000kr! Ska man inte kunna få en fin e36a för det priset? | |
|
Jodå, det kan man nog få! Många, många säljar annonserar ut sina e36 för tokhöga priser. När jag ringde på en del bilar i somras, e36:or, så snackade vi först om bilen sen undrade jag ifall priset var diskutabelt eller inte. Hur som helst så kikade jag på flera och bjöd en rimlig summa. Men folk nappade inte. Flertalet av bilarna som jag var intresserad av fanns kvar tills någon/några veckor sen, vissa har sina bilar ute nästan 1 år, åtminstone 7-8 månader. Hittar du en fin e36 som är utannonserad för nån/några månader sen så brukar man kunna få ner priset lite, men var då också extra uppmärksam. Min bil var på annons 1 dag innan jag slog till. Marknaden för e36 är rätt kall, dessutom på vintern ännu kallare... Bra köpläge. |
|
|
Golddigger: 530i V8 till en 19-åring som får ut 4.000kr efter skatt?? _____ Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Nä fick svar på en annons där killen sålde en e34 535i, och han var ärlig och sa att den drog 1,5liter/mil vilket jag aldrig har råd med! Länk Den här bilen föll mig verkligen i smaken, tror ni man kan få ner priset på den? |
|
|
Tror det. Men 320:in är rätt så trist. Läs på forumet om M50b20 motorn. Dessutom är det inget komplett M-paket, eftermonterade detaljer. Negativt om bilen är väl den äldre och trista M50b20, sedan modellen står alltid lite lägre i pris än coupén. Hur ser det ut med dokumentionen? 2 ägare sen 98, det är bra. Tummen upp för: Sportstolar i svart skinn, föredrar själv halvskinn med värme- Klima som fungerar Larm M-front är ju aldrig fel Kamkedja bytt Du får väl åka å kika på bilen på den, bjuda lite under, nånstans 36-40 vore en rimlig summa om bilen är sjysst. |
|
|
Ja coupe skulle jag föredra men ser inte det som nått måste! Men hur tittade du upp hur många ägare den haft? Om jag kan få ner den till 36000kr skulle jag nog ta den, men som sagt så måste man ju kolla så att allt ser fint ut på riktigt! Varför sänker man en bil mer bak än fram? tycker det är snyggare tvärtom! |
|
|
gå in på www.vv.se och kolla úpp ägare med hjälp av reg nr! Ja, coupé är som sagt dyrare, man räknar ca 10 000 mer för en coupé men själv så har jag en limo, passar mig bättre. Är väl en smkasak! Ja, angående sänkning så är det snyggare mer sänkt fram än bak... |
|
|
Okej det var ju skitbra att kunna kolla upp där! Hur komemr det sig att det är så mycket dyrare med coupé? Länk Här är ett potensiellt köp för mig, färgen var lite tråkig tyvärr, kanske är det bildkvalitén som gör den ful men jag har iallafall tagit reda på tidigare ägare till bilen och tänkte höra vad man ska fråga dom egentligen? MVH Micke |
|
| Rolex: Jag hade en A8 4.2 -96 när jag hade 2800:- i månaden :) | |
|
En långmilare som kanske är värd att kika på Länk Verkar vara klent utrustad men man kan ju alltid irnga och höra sig för. Behövs en nedlackning och ev fälgar. Hellre en ärlig 22" milare än en falsk 14" milare, men det gäller att kolla upp bilen ordentligt innan köp, oavsett bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.