|
|
|
|---|---|
|
När jag åkte i jämn fart på motorvägen idag slutade lådan plötsligt att driva. Varvet blev allt högre och till slut stod vi still. Det luktade som bränd olja när jag öppnade huven. Lät bilen svalna en kvart, men problemet kvarstod. Provade manuella lägen, sportläget...Allt! Men med samma resultat; alla lägen känns som neutralen. Kollade även oljenivån när motorn var igång, strax efter att jag stannat ofrivilligt, det var mörkt, men jag såg inte mycket till olja. Brukar den läcka ut extremt snabbt? Vad kan vara knas? 073-731 51 04 | |
|
Tja det är mycket som kan gå sönder men först kolla packningar o slangar. Själva lådhuset brukar inte spricka men det har oxå hänt... |
|
|
Var och hämtade bilen idag. Hade med mig en liter transmissionsolja som vi hällde i. När jag startade bilen sa det "kluck, kluck"...Det är troligtvis något som läcker rejält. Nån som vet om det brukar vara några slangar som kan hoppa av tex? Ringde en mek som sa att om det skett plötsligt så brukar lådorna klara sig...eftersom det inte hinner bränna lamellerna och att röken kom då oljan kom på avgassystemet..Troligt tror ni? 073-731 51 04 |
|
| kolla först om oljan läcker ut! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.