|
|
|
|---|---|
| Ännu en liten fråga om att bygga ljud i min E30 har funderat lite på vad jag ska göra av diskanterna? En idé som kommer upp rätt fort är ju att försänksa dom i instrument panelen så kolla lite på det och kom fram till att på föraresidan finns det plats ovanför luftventilen men värre på passageraresidan pga. försänkingen i den. Har också funderat på göra egna formar och sätta i a-stolparna. men skulle gärna ta åt mej av fler idéer och funderigar gärna bilder på era lösningar Mvh Crille | |
|
På min gamla e36a hade jag dom där sidospeglarna sitter på det locket eller vad man ska säga, vet inte hur det ser ut på e30 om det går. /Oskar |
|
| Det beror lite på vart mellanregisterna sitter ,om du har dom i kickarna t.ex så är det nog inge vidare att sätta diskanterna uppe vid/på brädan. | |
|
Ok är det en särskild låda som sitter monterad där då lr kan man borra upp ett hål och få plats med dom där i ? |
|
| Jag kanske är väldigt sent ute, men det finns speciella kåpor till sidospegelfästet som är till för diskanter. Jag har såna iaf, originaltillbehör antar jag. Om det ger optimal ljudbild är en annan femma. | |
| Hej har inte hunnit göra något än haft lite andra problem som tex bakvagnbalken gått av =/ men du kan ju skicka en bild på det coin87@hotmail.com eller adda mej på MSN så kan det ju vara lite intressant Mvh Crille | |
|
Som sagt. Sätt in diskanten i dörren eller uppe i a-stolpen så länge som du INTE har en mellanregister högtalare uppe på brädan.. Du kommer få fasfel mellan diskanten och mellan registret.. Om du dvs har mid/bas nere vid fötterna i "kickpanelen". Jag testade att sätta diskanten i dörren och sedan ha mid/bas nere vid fötterna. Det blev ett konstigt ljud i bilen. Lät mycket renare och lenare om du hade "alla" högtalare nere vid fötterna. Du kan även försöka plasta ihop en lösning! |
|
|
Håller med Groovey ..Ljudet blir bäst om alla hötalare är samman. Rikta upp diskanterna bara så kommer ljudet fram. Jag hade de så min e36 och de funkade. |
|
|
då säjer väl jag imot alla här, jag vill ha diskanterna i a stolpen , tycker det blir klarare ljud på någotsätt , eller inte lika difust , vet inte hur jag ska förklara , men sätt dom där du tycker det låter bäst Länk |
|
|
Ja det klart alla har olika smak o det är bra det. kickpaneler nere så brukar det bli bäst tycker jag iaf men det ska riktas lite upp att man får upp ljudet. Mellanregistret o diskanten blir tydligare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.