|
|
|
|---|---|
|
har kollat in en dvd spelare till bilen,länk(Länk Tycker skärmen i utfällt läge skulle hamna ganska nära ratten,ir kan man på nått viss skifta platts tex färdator till vänster o dvd till höger?? | |
| Din länk fungerar ej! | |
|
Länk ska funka nu |
|
| Den kommer nog inte att vara i vägen vid utfällt läge , den bygger bara ett par cm. Den är gjord för att sitta mitt i mittkonsolen. | |
|
Min är inte i vägen vid utfällt läge. Vet inte riktigt vad ni länkade till i tråden då länken inte fungerar. Kolla på bilderna nedan. DANNE Min bil: Länk |
|
|
ok,det ser ut att funka tack beemers |
|
|
Hej. plockar upp denna tråd. Dandelue: Jag har funderat på att köpa en cd/dvd med utfällbar skärm till min E34. Jag är lite fundersam om: 1) när skärmen fälls ut, tar den i ratten om ratten är i "innersta läget"? 2) när skärmen är i utfällt läge, tar den inte i kanten ovanför från mätarhuset som sticker ut ett par cm? 3) hur kopplar man in en ny icke bmw-stereo? finns det konverteringskablage från bmw till ISO som man f¨år tro en ny stereo har? /Gunnar /Länk |
|
|
Gunnar- Tjena! 1. Skärmen går förbi ratten utan problem. Flera cm. tillgodo. :) 2. Man kan ställa in både vinkeln på skärmen samt hur långt ut man vill ha den. Detta gäller i ala fall Kenwoods. De andra vet jag ej... :) 3. Beror på hur du vill dra högtalarna. Kommer du köra med annat slutsteg ser du bara till att du har konstant +, tändnings +, samt jord annars måste du mecka om kablaget bakom stereon så du fär ihop högtalarkablarna också. Lätt gjort med ett 9v batteri för att se vilka kablar som går till vilka högtalare... :) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hej igen Danjel. Det låter bra. Jag gissar att man kan ordna med kablaget på ett eller annat sätt. däremot är det bra att höra att det rent fysiskt passar. Det man kan fundera på är att köpa en dvd/cd spelare och installera en lös skärm någonstans, kanske framför växelspaken med någon snygg inbyggnad. Har du någon koll på detta med BMW´s stereokontakt vs ISO? jag kan tänka att man kan använda kablaget men det vore lysande om man kunde använda en BMW-ISO konverter så att man slapp att göra några ingrepp i kablaget!? /Gunnar /Länk |
|
|
Gunnar- Jo då, fysiskt passar det perfa! Min bror har som du mämner en separat skärm till dvd/nav framför växelspaken. Där har vi en rätt så stor nackdel dock... Det tar aldeles för lång tid att titta på den samtidigt som man håller ett öga på vägen. Man hinner köra över flera filer innan man har lokaliserat sig på kartan. När den sitter i huvudenheten så är det betydligt närmare mellan vägen och skärmen. Något att tänka på. Det skulle förvåpna mig om BMW inte hade en kontakt som passar deras bilar. Ring och hör med dem är mitt tips. Lycka till! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.