|
|
|
|---|---|
|
Länk Varför inte bygga på en vanlig 3-serie när de ändå verkar bytt ut ALLT! Sidan är på japanska och börjar stegvis nerifrån och upp. Funkar det segt får ni högerklicka och välja "visa bild" | |
|
Lite sorgligt att se en stor jävla aluvinge på CSL:en där. Lovar att den väger mer än en original CSL. Som vanligt när det gäller japaner ser själva bygget extremt skickligt ut. Men varför man bygger med CSL som grund istället för M3 fattar jag inte, när man ändå ska fimpa det mesta och bygga om totalt. Den blåa m3an var väl dock inte en CSL? |
|
|
Nöjet för de som tycker om att bygga extrema vingar, etc. är ju att förstöra en original specialbil (tyvärr). //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Hawar |
CSL är en bättre grund om man verkligen vill ha en banbil, ex kolfiber tak m m m m m. Den är ju redan duktigt bantad i vikt så man får mycket gratis // H |
|
Det är bissart tycker jag en som speciell bil blir slaktad på det sättet. Dem där japanerna verkat ha gott om pengar i alla fall. Det går också att få banta en vanligt M3. Alltså bara byta dem original stolar som är gjorda av kolfiber för dem där momo röd stolar verka ju dum fattar inte hur dem tänker. Mvh Mauricio |
|
| Ni är ju löjliga! Tänk er istället att få provköra den där bilen! För den verkar definitivt byggd för att köras med.... mmm nästan så det rycker i bagetten... | |
| Äsch, folk får väl göra vad dom vill med det dom har köpt. Bilen tilltalar inte mej, men det spelar väl ingen roll då det är inte jag som äger den. ;) Och såååå ovanliga är väl inte M3 CSL. Dessutom kommer bilen till användning på det sätt som det är tänkt, på bana. Och inte som mopedtjänstgörnig till och från födkroken från någon töntig välbärgad storstadsförort med friserade häckar... ;) | |
|
Ger lite Schwedenkreuz-vibbar. Att steg för steg förvandla en original M3:a till en banracing-bil. Egentligen helt hål i huvudet att utgår från en CSL. Kolfibertaket i all ära men det hade varit ännu bättre att, liksom Team Schwedenkreuz, utgå från en vanlig M3 och köpa en "riktig" kaross från BMW Motorsport i glasfiber (tror jag i a f den är gjord av). Skulle blivit billigare och man hade räddat en CSL från att förstöras i onödan. Jens |
|
|
Jag måste säga att den verkar ytterst seriöst byggd med ett enda syfte, gå snabbt på bana. Att den skulle vara tyngre än original tror jag knappast. De "momo röda stolarna" är Recaro Profi SP-A och kostar 21000:- styck för de som vill ha. Jag tycker det är sorgligt med den svenska avundssjukan. Killen köper en bil som de flesta av oss bara drömmer om. När han sedan öser in mer pengar för att förbättra det den byggdes för så börjar vi klaga om att han förstör den. Jag gråter nästan bara jag läser era inlägg... Keep up the good work! |
|
Gemini__ |
Som sagt, verkar riktigt seriöst. Kul att det är en CSL de har modifierat. Mvh: Thomas |
|
Jag tycker att det var ett riktigt läckert och ändamålsenligt bygge! Håller dock med om att det verkar småkorkat att "döda" en CSL för detta ändamål. Det bästa torde vara att göra som Jens säger, och köpa en råkaross från BMW Motorsport, och bygga därifrån. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
| Tycker att dom gjort ett bra jobb. Bilen på bilderna är DiXis demobil. | |
|
Det är ett Motorsport chassi på de senare bilderna och jag har för mig att han kraschade sin gamla CSL. /RS2 |
|
|
Jag tycker d ser ut som en vanlig M3-coupé med lite csl-prylar jag... Vad säger att d e 1 csl bara för att de skriver det? Vem skulle isf lacka kolfibertaket - vitt??? Nicke |
|
|
Det ÄR ett Motorsport chassi där man flyttat över motor mm ifrån en CSL. Länk /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.