AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
801

Bränsleförbrukningsmätare ??

Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Helt plötsligt så dog ec:n, jag är precis ny inom bmw-området, men jag skulle gissa att det är någon slang som inta sitter fast ordentligt, för den är väl vacumstyrd ??
Någon som vet exakt vad jag ska göra ??

Tack på förhand / Björn
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Nej den är inte vaccumstyrd. Den får signal från styrboxen via en massa olika givare. Troligast har någon lödning släppt i mätarhuset eller oxå är si-batterierna på väg att lägga av..

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
De där si-batterierna vad är det för några?
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
De som håller minnet för service-indikatorn. Då de börjar bli dåliga kan man få de mest skumma fel.. Fungerar si'n bra för dig?

MVH David Öfverdahl-Forslöf
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Si batterierna är lätta att byta, det är bara att skruva isär mätarhuset så ser man dem sen. Är 2 R6 storlek ni-cd accar. Se bara till att de är fulladdade när du monterar dit dem, det lilla de får vila bilen räcker bara till underhållsladdning. Lödöron är nästan ett måste på de nya...

LTK, kung i Alingsås
Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
jag plockade isär mätarhuset idag, egentligen för att kolla om reservlampan till soppan var kass eftersom den inte började lysa. Men den var hel, kan det ha något med si-batterierna att göra eller är det fel på givaren i tanken ?

de som hade bilen innan mig hade satt en liten plåtbit framför hela serviceindikatorn så när jag pluggde in mätarhuset igen utan den lilla plåtbiten så lös inte en enda av dioderna på servicemätaren, det enda som lös var lampan bakom texten service.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.