|
|
|
|---|---|
|
Blir ofta fukt inne i bilen på rutorna, hur göra för att få bort? RÅD? | |
| kanske värmepaketet som läcker.... | |
|
nja, men det är mest när man sitter kvar i bilen en stund, alltså inte när ja åker eller nåt... |
|
| Det är normalt.. Du andas, fukt i din utandningsluft, ingen ventilation, det sätter sig på rutorna. | |
|
byt kupefilter..då har du troligen löst problemet det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
andlar |
Funkar inte något av de andra råden så köp en torrboll och ställ på golvet i baksätet under vintern så blir det bättre i alla fall. Mvh Andlar |
|
Kan även ligga vatten under reservhjulet! Detta är väldigt vanlig och skapar fukt i coupen... /Bo-Erik Länk |
|
|
Tack för tipset, men där är nyrekondat ;) Det e nog bara ja som andas för mkt när bilen är avstängd ;) |
|
porta |
Jag brukar stoppa in en vattenavfuktare min bil ett par ggr per vinter, när jag har den i ett varmt garage. |
|
Stoppa in en fläkt så är problemet löst gosse !!! |
|
|
Tänk på allt vatten man tar in i form av snö. Jag brukar alltid slå av skorna innan jag sätter mig i bilen. Det gör en hel del!!! Dessutom skall man alltid köra med fläkten på fot-värmar-läget så fort man fått bort all imma på rutorna. Dels för att få ur all vatten från golvet + torkar man inte ur ögonen så att de i onödan behöver bli överansträngda vid körning!!! (Läste detta hos ögonläkaren!!) |
|
|
Sådana enkla saker som fukt för att man tar in snö kan väll ändå inte "Getrastajao" mena. Han är väll inte dum heller! :) /Bo-Erik Länk |
|
|
Precis...tänkte mer på droppar på bakrutan m.m. |
|
| OK - SORRY. Jag fattade inte. Dock måste du, 2,8 power ge mig CRED för det där med ögonen. Det visste du inte va?? :) | |
|
Kanske har återcirkulationsknappen intryckt för vent. anläggningen, knappen har samma symbol som returflaskor, burkar med pant om inte vet hur den ser ut. mvh |
|
|
Inte en aning. Verry impressive! :) /Bo-Erik Länk |
|
|
du kan även ha fukt/ vatten under golvmattan vid framsätena om du har taklucka på bilen...morsan hade så på sin E36:a, har/ hade det på min i sommras men vet inte om jag lyckats få det tätt nu... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.