AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.277

Fukt inuti bilen!

Blir ofta fukt inne i bilen på rutorna, hur göra för att få bort? RÅD?

ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
kanske värmepaketet som läcker....
nja, men det är mest när man sitter kvar i bilen en stund, alltså inte när ja åker eller nåt...

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är normalt.. Du andas, fukt i din utandningsluft, ingen ventilation, det sätter sig på rutorna.
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
byt kupefilter..då har du troligen löst problemet

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
andlar
Funkar inte något av de andra råden så köp en torrboll och ställ på golvet i baksätet under vintern så blir det bättre i alla fall.

Mvh Andlar
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Kan även ligga vatten under reservhjulet! Detta är väldigt vanlig och skapar fukt i coupen...

/Bo-Erik
Länk
Tack för tipset, men där är nyrekondat ;) Det e nog bara ja som andas för mkt när bilen är avstängd ;)

porta
Jag brukar stoppa in en vattenavfuktare min bil ett par ggr per vinter, när jag har den i ett varmt garage.
Stoppa in en fläkt så är problemet löst gosse !!!

le
234
leszek
BMW 535 -88
Tänk på allt vatten man tar in i form av snö. Jag brukar alltid slå av skorna innan jag sätter mig i bilen. Det gör en hel del!!!

Dessutom skall man alltid köra med fläkten på fot-värmar-läget så fort man fått bort all imma på rutorna. Dels för att få ur all vatten från golvet + torkar man inte ur ögonen så att de i onödan behöver bli överansträngda vid körning!!! (Läste detta hos ögonläkaren!!)
2,
295
2,8 power
Sådana enkla saker som fukt för att man tar in snö kan väll ändå inte "Getrastajao" mena. Han är väll inte dum heller! :)

/Bo-Erik
Länk
Precis...tänkte mer på droppar på bakrutan m.m.

le
234
leszek
BMW 535 -88
OK - SORRY. Jag fattade inte. Dock måste du, 2,8 power ge mig CRED för det där med ögonen. Det visste du inte va?? :)
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kanske har återcirkulationsknappen intryckt för vent. anläggningen, knappen har samma symbol som returflaskor, burkar med pant om inte vet hur den ser ut.

mvh
2,
295
2,8 power
Inte en aning. Verry impressive! :)

/Bo-Erik
Länk
du kan även ha fukt/ vatten under golvmattan vid framsätena om du har taklucka på bilen...morsan hade så på sin E36:a, har/ hade det på min i sommras men vet inte om jag lyckats få det tätt nu...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.